فرمانده کل سپاه پاسداران در آیین اختتامیه جشنواره ملی جهادگران این پرسش را مطرح کرد که کدام کشور به جز ما در اوج تحریم‌های همه‌جانبه پیشرفت هم می‌کند؟

جهاد

به گزارش همشهری آنلاین، سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران  انقلاب اسلامی در آیین اختتامیه جشنواره جهادگران گفت: ما از تمام بحران‌ها، سختی‌ها و جالش‌ها که عرض و طول جهانی برای در هم شکستن حرکت شگفت‌انگیر انقلاب اسلامی داشتند با حضور جهادی جوانان عبور کردیم.  البته شما به لحاظ سنی نمی‌توانستید خاطرات پرشکوه دفاع مقدس را ببنید، اما ما به صحنه نزدیک بودیم و این واقعیت را دیدیم؛ روزهایی که در کنار اروندرود، کرخه و دهلران می‌جنگیدیم. دنیای استکبار برای بازگشت تاریخ کشور به دوران ذلت و سال‌های غم‌انگیر اسارت ملت ایران در مجموعه سیطره‌طلبی نظام سلطه و قرار دادن ایران در جغرافیای تاریخی غرب، غارت هویت فرهنگی و از بین بردن اعتماد به نفس ملی در آرایش سیاسی، اقتصادی، نظامی و عملیات روانی تلاش می‌کرد. در واقع ما تمام قدرت‌های بزرگ دنیا را در کنار هم می‌دیدیم.

او ادامه داد: در آن زمان آمریکا و شوری سابق برای در هم شکستن جمهوری اسلامی مثل لبه‌های یک قیچی عمل و برای گسستن و پاره کردن هویت یک حقیقت با هم کار می‌کردند. ما کناره دجله با هواپیمای فرانسوی، سیستم دفاعی زمینی انگلیس و تجهیزات مواد شیمیایی آلمان می‌جنگیدیم. در قاب یک جنگ جهانی نامتوازن و نامتقارن جنگ می‌کردیم به اضافه  عدم توازن در اوج به این معنا که هر آنچه آنان داشتند ما به ندرت می‌توانستیم پیدا کنیم.

فرمانده سپاه پاسداران اضافه کرد: اما تمام این توفیقات به چند دلیل بود؛ اول حضور امام (ره) که به جبهه ما روح و معنا می‌بخشیدند. در کنار این موضوع، اذعان به اینکه قدرت از آن خداست و به غیر از آن هیچ قدرتی قادر به تسلط بر مومنان نیست، رهبر جامعه با علم به این موضوع راهبری جامعه را برعهده می‌گیرد و اینطور می‌شود که طبق آنچه در قانون آمده برای مستکبران در مقابل مومنان موانع ایجاد می‌شود اما برای مومنان هیچ مانعی وجود ندارد . در واقع امروز صفحه زمین میدان مجسم ایات الهی است و کسی که ما را موفق کرد؛ جوانانی مثل شما بودند.  

او با بیان اینکه رهبر ، مکتب بزرگ و دشمن بزرگ از جمله دلایل توفیقات ما است، اضافه کرد: دشمن بزرگ موهبت است زیرا عامل قدرت‌مند شدن ما است، کشتی گیران ما زمانی قدرتمند می‌شوند که با قهرمانان دنیا کشتی می‌گیرند. آمریکا مرزهای سیاسی خود را تا مرزهای ما گسترش داده است. آمریکا میدان تاثیر است و ما هم میدان تاثیر هستیم. قدرت در میان دو میدان تاثیر است. مردم ما نیز در این فرایند نقش دارند.

سردار سلامی با بیان اینکه تسخیر تفکر ما یک رویای راهبردی است، اضافه کرد: آن‌ها امروز با تمام ذخایر راهبردی‌شان وارد عمل شده‌اند و اگر ما خطا کنیم محو می‌شویم. تعداد اندکی از مردمان اما پیراهن خود را بر روی صورت‌شان کشیده و هرچه شما از حقایق می‌گویید آن‌ها نمی‌بییند. در این راه جوانان ما وارد میدان می‌شوند و آن‌ها بودند که امواج خروشان شبهه حقایق را روشن کردند. در نتیجه حالا دشمن را از پناهگاه راهبردی خارج کرده و او مستقیم به میدان آمده است، انرژی متراکم آن‌ها تجزیه شده است و ابتکار عمل از سوی ما وجود دارد.

فرمانده سپاه پاسداران اضافه کرد: ما با قدرت منطق حرف میرنیم اما با منطق قدرت عمل می‌کنیم و دشمن با منطق قدرت حرف میزند. همین می‌شود که  در جای دیگر جنگ ‌می‌شود و نتیجه را به ما نسبت می‌دهند. رسانه‌ای را از کشوری فراری می‌دهند. اما ما آنگونه جلو می‌رویم که فرمانده آمریکایی می‌گوید از زمانی که سردار والا مقام سپاه پاسداران را ترور کرده‌ایم، شب‌ها کابوس می‌بینم.  چهره جنگ‌های امروز تغییر پیدا کرده است. جنگ و صلح  با هم درآمیخته شده است. هیچ کشوری نیست که در تحریم همه‌جانبه جهانی پیشرفت هم بکند اما ما پیشرفت کردیم. کشوری هست که همانند ما کشتی در حال حرکت را بتواند با موشک بالستیک بزند، خودمان که داریم نمی‌دانیم کشورهای دیگر دارند  یا نه! هرچند ما چشممان را روی موضوعات کشور نمی‌بندیم و متوجه نوسانات نرخ ارز هستیم که انشالله حل می‌شود. ما هم نباشیم شما فاتح قله هستید و در نبود ما شما فاتحان می‌توانید بر ما فاتحه بخوانید.

آخرین جزئیات جشنواره ملی جهادگران اعلام شد | از امروز تا شنبه از خیابان طالقانی خبرهای خوشی می‌رسد

ضرورت میدان دادن به نوجوانان دهه هشتادی و نودی

نهادها و سازمان‌ها در کار گروه‌های جهادی دخالت نکنند

رییس دانشگاه آزاد؛ ایجاد شبکه نوآوری روستایی برای کمک به جهادگران

ضرورت ارتباط استراتژیک دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های جهادی

جهادگران، جوان‌ترین خیرین کشور هستند

کد خبر 744441

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha