رویداد جشنواره ملی جهادگران امروز پنج‌شنبه ۴ اسفندماه در مرکز شهید فخری‌زاده واقع در خیابان طالقانی کار خود را آغاز کرد.

جشنواره 2

به گزارش همشهری آنلاین، در سالن‌های حاج‌ عبدالله ولی و حاج قاسم سلیمانی به ترتیب گروه‌های دانشجویی برتر و اثرهای راه‌یافته به مرحله نهایی و افراد و تشکل‌های جریان‌ساز ارائه‌هایی خواهند داشت و همچنین مستندهای برتر اکران و کارگاه‌های تبادل تجربه و آموزش نیز برگزار خواهد شد. گروه‌های برتر در این جشنواره غرفه‌های خود را برپا کرده‌ و همزمان نمایشگاه عکس و موزه استکبارستیزی نیز کار خود را آغاز کرده است.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

ضرورت میدان دادن به نوجوانان دهه هشتادی و نودی

افزایش کیفیت آثار

حسینی، دبیر محتوایی جشنواره جهادگران، در افتتاحیه جشنواره اعلام کرد که در این دوره کیفیت آثار نسبت به دوره‌های گذشته بسیار بالاتر رفته است.

او گفت: ۵۰۰ اثر در بخش کتاب‌های جهادی به جشنواره ارسال شده و بنا داریم در آینده نیز خاطرات بچه‌های جهادی را به مرور تبدیل به کتاب کنیم. همچنین در بخش تخصصی نیز ۸۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که بعد از پالایش به ۶۵۰ اثر، در مرحله بعدی به حدود ۱۲۰ اثر تقلیل یافته و به بخش اصلی هیئت داوری جشنواره ارجاع داده شده است. گروه‌های منتخب ۱۰ استان در این رویداد حضور خواهند داشت و طی امروز و جمعه ۳۱ اثر مورد بررسی و پالایش داوران قرار می‌گیرد.

مشاهدات خبرنگار جشنواره از حضور پرقدرت غرفه‌ها در این رویداد خبر می‌دهد. گروه جهادی از ایلام با توانمندسازی زنان ۸ خانوار از طریق آموزش قالیبافی، خیاطی و غیره کمک بزرگی به درآمدزایی آن‌ها کرده‌اند. گروه دیگری از استان البرز با احداث ۵ درمانگاه ثابت به ارائه خدمات رایگان درمانی به مردم مشغول هستند و همزمان در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی نیز فعالیت پرقدرتی دارند.

لزوم تقویت ارتباط میام امام و امت

همچنین در نوبت صبح این رویداد، حاج آقا صابری، مدیر محتوای نشر انقلاب اسلامی، در رویداد «دوباره فردوس» گفت: از ابتدای انقلاب مشکلاتی از سوی کشورهای دنیا علیه جمهوری اسلامی به وجود آمد که تنها یکی از آن‌ها می‌توانست یک کشور نوپا را از پا دربیاورد، اما کشور و انقلاب ما از دوران‌های سخت و پیچیده عبور کرد.

او ادامه داد: دلیل اصلی آن ارتباط وسیع میان امام و امت بود. مردم علاوه بر علاقه‌شان به امام راحل، شناخت کاملی نیز از ایشان داشتند. به همین دلیل هر زمانی که امام دستوری صادر می‌کردند، مردم به سرعت آن را عملیاتی می‌کردند.

مدیر محتوای نشر انقلاب اسلامی اظهار کرد: در این دوره نیز باید ارتباط میام امام و امت برقرار باشد و یکی از راه‌های اصلی این ارتباط شناخت جامع از رهبر معظم انقلاب است. بسیاری از بچه‌های جهادی کتاب‌های رهبر انقلاب را نمی‌شناسند و «دوباره فردوس» در کنار سایر کتاب‌های ایشان، عامل شناخت از امام امت خواهد بود.

او با طرح این پرسش که آیا بچه‌های جهادی کتاب «هم‌رزمان حسین (ع) » و یا کتاب «صبر» رهبر انقلاب را مطالعه‌کرده‌اند یا نه، گفت: باید شناخت نسبت به امام برقرار شود چه نسبت به کتاب‌های ایشان، چه بیانات‌شان در دیدار با گروه‌های مختلف. حتما باید این بیانات در دورهمی‌های دوستان جهادی مورد بررسی قرار گیرد.

او همچنین با اشاره به کتاب «دوباره فردوس» اظهار می‌کند: رهبر انقلاب در شهریورماه ۱۳۴۷ با جمعی از روحانیان و طلاب مشهد پایگاه امداد روحانیت را در این شهر احداث کردند و به سازماندهی مشکلات مردم می‌پردازند. خواندن این کتاب شناخت خوبی از آن دوران و اقدامات رهبری به شما می‌دهد.

خدمات اجتماعی؛ جایگزین درآمدزایی پلتفرم‌ها

همزمان در سالن دیگر، گروه جهادگران فناوری از اقدامات خود ارائه ویژه‌ای دادند. تاکید این گروه بر این است که پلتفرم‌های در جهت گفتمان‌سازی جهادی، تمرکز خود را از درآمدزایی برداشته و هدف، خدمات اجتماعی به مردم باشد.

امروز دشمن در خاکریزهای ما زندگی می‌کند

انسیه شاه حسینی، کارگردان، نیز با حضور در سالن ارائه شهید حاج‌ قاسم سلیمانی، تجربیات خود از ساخت فیلم‌هایی مربوط به ۸ سال دفاع مقدس را ارائه کرد.

او گفت: یک زمانی رهبر انقلاب فرمودند جنگ برای ما نعمت است، زمانی که ایشان اعلام کردند بنده به این جمله اعتقاد زیادی نداشتم، معتقد بودم چگونه مرگ می‌تواند نعمت باشد؟

این کارگردان اضافه کرد: اما از همین جمله استفاده کردم و دوربین خود را به مناطق جنگی برای ساخت فیلم بردم، زمانی که مشغول ساخت فیلم شدم، متوجه جمله رهبر انقلاب شده و من «جنگ برای ما نعمت است» را زندگی کردم.

او اظهار کرد: امروز، شکل خاکریزها تغییر پیدا کرده است و دشمن در خاکریزهای ما زندگی‌ می‌کند. حوادث دردناک اخیر کشور نشان داد که تا چه حد باید به رسانه توجه کنیم و خوشبختانه این نگاه در کشور ساری و جاری شده است.

این کارگردان با بیان اینکه دولت گذشته به مدافعان حرم نگاه درستی نداشت، اضافه کرد: بنا دارم تا فیلم «به کودکان شلیک نکنید» را که درباره جنگ سوریه هست به تصویر بکشم. شهید حاج‌ قاسم سلیمانی از این فیلم حمایت زیادی کردند و گفتند که بنده به عنوان یک کارگردان با به تصویر کشیدن جنگ، مدافع مدافعان حرم هستم و قطعا تا زمانی که زنده باشم این فیلم را خواهم ساخت.

همزمان گروه دیگری از جهادگران، در ارائه‌های خود به ضرورت حضور نوجوانان دهه هشتاد و نودی در فعالیت‌های جهادی تاکید کردند. به گفته آن‌ها، نوجوانان این دو دهه در فضای مجازی زیست می‌کنند و باید آن‌ها را با مفهوم جهاد، انقلاب و خدمت به کشور آشنا کرد تا در فضای مجازی نیز این آموزش‌ها نمود پیدا کند.

کد خبر 744000

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    0 0
    دهه هشتادی ها و نودی ها این نظام رو تحت تاثیر قرار میدن از بس که توی این اعتراضات کتک خوردند و بازداشت شدند چه دختر و چه پسر .اصلا انگار دستور داده بودن اینها رو به شدت سرکوب کنید دلم واقعا براشون سوخت