یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

گروه بین‌الملل: مقام‌های رژیم صهیونیستی تهدید کردند که حملات به نوار غزه را بار دیگر به‌صورت گسترده از سر خواهند گرفت.

ایهود اولمرت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست هفتگی کابینه‌ این رژیم تاکید کرد که دستورات لازم را به ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس درخصوص آمادگی نیروهای این رژیم برای واکنش شدید به حملات موشکی گروه‌های مقاومت فلسطینی داده است.

به گزارش الجزیره، در حالی که 22 روز حمله نابرابر رژیم صهیونیستی به نوار غزه باعث شهادت بیش از 1300 فلسطینی از جمله تعداد زیادی زن و کودک شد این واکنش در مقابل اصابت2 موشک نیروهای مقاومت به جنوب سرزمین‌های اشغالی صورت گرفته است که هیچ خسارات جانی به‌دنبال نداشته است.

گردان‌های شهدای الاقصی، شاخه نظامی جنبش فتح، در بیانیه‌ای مسئولیت شلیک 2فروند راکت را به طرف سرزمین‌های اشغالی به‌عهده گرفته‌اند.

اولمرت در نشست کابینه تاکید کرد: ما با بازگشت به قوانین قدیمی این بازی موافق نیستیم و براساس قوانین جدید عمل خواهیم کرد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که از ایهود باراک وزیر جنگ خواسته است نظامیان این رژیم آمادگی خود را برای حمله‌ای سخت برای ضربه زدن مجدد به نیروهای مقاومت فلسطین به دست آورند.

تزیپی لیونی هم با نزدیک شدن به زمان انتخابات پارلمانی، خواستار حمله‌ای شدید به نوار غزه شد و اعلام کرد: واکنش ما باید به قدری قوی باشد که حماس دریابد معادله کاملا تغییر کرده است.

ایهود باراک هم پیش از این اعلام کرده بود که مقام‌های رژیم صهیونیستی تصمیم برای حمله گسترده به نوار غزه را گرفته‌اند. باراک در این باره گفته بود: من به صراحت می‌گویم که اسرائیل آماده است تا حمله‌ای به‌مراتب خشونت‌بارتر از حمله قبلی به غزه صورت دهد.

طاهرنونو، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در واکنش به تهدید‌های مقام‌های رژیم صهیونیستی، این اقدام را مسئله‌ای تبلیغاتی در آستانه انتخابات پارلمانی دانست و تاکید کرد: این تهدیدها نوعی تلاش برای یافتن بهانه‌ای برای توجیه حملات رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه است.

این در حالی است که روز گذشته یک مقام سازمان دیده‌بان حقوق بشر از انتشار نتایج تحقیقی میدانی و گسترده در نوار غزه در چند روز آینده خبر داد. وی با تاکید بر اینکه استفاده اسرائیل از فسفر سفید در حمله به غزه جنایت جنگی محسوب می‌شود، گفت: نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که بمب‌های حامل فسفر سفید به کار برده شده توسط رژیم صهیونیستی در ایالت لوییزیانای آمریکا ساخته شده است.

روز گذشته، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین‌هم راهی مصر شد تا در مذاکرات برای تحکیم آتش بس در منطقه شرکت کند.

کد خبر 74432

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز