سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

رژیم صهیونیستی با نقض مکرر آتش بس شکننده‌ای که چند روز پیش در نوار غزه برقرار شده بود، باردیگر به سوی این منطقه آتش گشود.

برخی خبرگزاری‌ها هم از ورود دوباره اسرائیل به جنوب نوار غزه و بمباران هوایی این منطقه خبر می‌دهند. به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، در تیراندازی سربازان رژیم صهیونیستی به سوی یک شهروند فلسطینی در منطقه الفراحین در شرق خان یونس، جوان 27 ساله فلسطینی به نام انور البریم به شهادت رسید. 

ایهود باراک وزیر دفاع رژیم صهیونیستی هم در پی انتشار خبر انفجار یک تانک رژیم صهیونیستی در نزدیکی مقر نظامی کیسوفیم در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه، دستور بستن تمامی گذرگاه‌های منتهی به نوار غزه را صادر کرد. وی همچنین مردم نوار غزه را تهدید به جنگی دوباره کرد.

اوضاع در این منطقه به‌شدت بحرانی است. دستور باراک در حالی صادر شده است که قرار بود دیروز مواد غذایی از طریق این گذرگاه‌ها وارد نوار غزه شود. تزیپی لیونی وزیرخارجه رژیم صهیونیستی هم خواهان انتقام گیری دوباره از مردم مظلوم غزه شد.

خبرنگار تلویزیون فلسطین الیوم هم گزارش داد که سربازان اشغالگر دیروزبه اردوگاه الفارعه در شهر جنین حمله کردند و به سوی شهروندان فلسطینی این اردوگاه تیراندازی کردند که طی آن 2 جوان فلسطینی زخمی شدند.

منابع خبری نیز اعلام کردند: بر اثر اصابت یک خمپاره به سوی یک تانک رژیم صهیونیستی در حد فاصل مرزهای نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی در گذرگاه کیسوفیم، یک سرباز صهیونیست کشته و 3 نفر دیگر زخمی شدند.

نظامیان اشغالگر پس از این ماجرا تدابیر امنیتی شدیدی را در روستای عزون عتمه در منطقه قلقیلیه اتخاذ کردند و این روستا را بستند. به این ترتیب شهروندان این منطقه حق ورود و خروج را تحت هیچ شرایطی ندارند.

خبرگزاری وفا نیز گزارش داد که یک فروند بالگرد رژیم اشغالگر قدس ظهردیروز چندین خمپاره را به سوی منازل شهروندان فلسطینی در منطقه ابوالعجین در شرق دیرالبلح پرتاب کرد.

منابع محلی هم گفته‌اند که نیروهای ویژه اسرائیلی با پوشیدن لباس‌های غیرنظامی به منزل یک شهروند فلسطینی در این منطقه حمله کردند و همچنان نیز در اطراف این منطقه مستقر هستند.

تانک‌های صهیونیستی هم در نزدیکی گذرگاه کیسوفیم صبح دیروز منازل فلسطینی‌ها را هدف قرار دادند. پیش‌تر نیز 2کودک فلسطینی بر اثر حمله شهرک نشینان شهرک آبراهام اونیو در شهرک قدیمی در الخلیل زخمی شده بودند.

سایت فلسطین الیوم همچنین گزارش داد: یک جوان فلسطینی که در طول جنگ نوار غزه زخمی شده و به بیمارستان مصر منتقل شده بود بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید. این در حالی است که صدها زخمی حالشان بسیار وخیم گزارش شده است.

کد خبر 74088

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز