یک روز بیشتر به پایان پانزدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی  باقی نمانده و این در حالیست که مدیر کل هنرهای تجسمی از اجرای شگفتانه‌های این دوره برای نخستین بار خبر می‌دهد.

سهرابی

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: در روزهای پایانی پانزدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر  مدیرکل هنرهای تجسمی و رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره از یک جایزه جدید و اجرای طرح شگفتانه خبر داد و گفت: جایزه جهاد تبیین و طرح شگفتانه برای نخستین بار در این دوره از جشنواره اجرا می‌شود.

عبدالرضا سهرابی در گفت و گو باخبرنگار همشهری آنلاین اظهار کرد:موضوع جایزه جهاد تبیین و طرح شگفتانه در برنامه‌ریزی‌های جشنواره قرار نداشتند، اما در طول برپایی جشنواره و به دلیل استقبال خوب هم از نظر شرکت هنرمندان و هم از نظر عمومی تصمیم گیری شد که این دو موضوع به مرحله اجرایی در آیند که موصوع جایزه جهاد تبیین چند روز پیش رسانه‌ای شده بود و طرح شگفتانه جشنواره هم برای نخستین بار به رسانه بزرگ همشهری اعلام می‌شود.

مدیرکل هنرهای تجسمی و رئیس شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در باره اهداف برگزاری جایزه جهاد تبیین گفت: با توجه به تاکیدات پیوسته رهبر معظم انقلاب اسلامی در باب هنر به عنوان رساترین زبان برای بیان حقایق هست دیدیم که هنر تجسمی هم نباید از این عرصه دور بماند. زیرا موضوع جهاد تبیین یک موضوع بسیار جدی برای کشور هست و نباید نگاه سیاسی به آن داشت و از همه ابعاد از جمله فرهنگ و هنر نیز باید به آن توجه کرد.
سهرابی افزود:درواقع جهاد تبیین گامی در راستا و حرگتی به سوی تمدن نوین اسلامی است که هنرهای تجسمی می‌تواند در این رابطه تاثیر گذار و تاثیر پذیر باشد.

وی با بیان اینکه جایزه ویژه «جهاد تبیین» از سوی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنرمندان منتخب اعطا می‌شود اضافه کرد: در بخش ویژه «جهاد تبیین»، یک هنرمند برگزیده و یک هنرمند شایسته تقدیر خواهیم داشت که نفر برگزیده مانند سایر برگزیدگان، تندیس ویژه و جایزه نقدی دریافت می‌کند و نفر شایسته تقدیر نیز همانند دیگر تقدیرشدگان لوح تقدیر و جایزه نقدی  دریافت خواهد کرد.

 
مدیرکل هنرهای تجسمی خاطرنشان کرد: داوری بخش ویژه «جهاد تبیین» توسط اساتیدی چون مسعود نجابتی، محمد حسین نیرومند و سید مسعود شجاعی طباطبایی انجام شده است و نفرات منتخب، روز جمعه ۵ اسفند ماه در جریان برگزاری آئین اختتامیه جشنواره پانزدهم معرفی خواهند شد.

 طرح شگفتانه
رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره هنرهای تجسمی با بیان اینکه برای همه شرکت کنندگان در این جشنواره هدایا و جوایزی در نظر گرفته شده است اظهار کرد: امسال در همه استان‌های کشور همزمان با تهران شاهد برپایی این جشنواره هستیم که در رشته‌های از پیش تعیین شده از جمله نقاشی، خوشنویسی، حجم، پوستر، گرافیک، عکس و.. آثار خود را ارائه داده‌اند که در دو بخش طوبی زرین و قله‌ها مورد داوری قرار گرفته‌اند و جوایز و هدایای ویژه به برگزیدگان و شایستگان اهدا خواهد شد.
سهرابی بیان کرد: اما اجرای طرح شگفتانه برای نخستین بار امسال اجرا می‌شود که تلاش شده است تا از همه شرکت کنندگان تقدیر به عمل آید و جوایزی به آنها داده شود.
وی ادامه داد: امسال هر هنرمندی که در این جشنواره شرکت کرده و اثر و تابلویی از او بر دیوار جشنوار نمایش داده شده شامل این جایزه و شگفتانه می‌شود.
سهرابی گفت: شاید این جایزه آنقدر  چشمگیر نباشد، اما ما برای تقدیر و حمایت و تشکر از هنرمندان این طرح را به اجرا درآورده‌ایم.

 آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، روز جمعه ۵ اسفند ماه از ساعت ۱۸:۳۰ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

کد خبر 743949
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha