رضا بدرالسماء نقاش و نگار گر مطرح کشور شرکت در جشنواره‌هنرهای تجسمی را برای خود فرض می‌داند و اظهار می‌کند که هر سال و در همه دوره‌ها در این رویداد فرهنگی - هنری با ارسال آثار شرکت می‌کند.

بدرالسما

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: در ادامه برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر نمایشگاه «ایرانِ عزیزِ ما» افتتاح شد. این نمایشگاه که به همت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، حوزه هنری انقلاب اسلامی و موزه هنرهای معاصر فلسطین برپا شده، آثار منتخب هنرمندان شناخته‌شده نسل‌های مختلف در رشته‌های پوستر، تصویرگری و کارتون و کاریکاتور به نمایش درآمده است.

آثار من در مسیر اهداف  انقلاب  اسلامی است|هرسال در جشنواره هنرهای تجسمی شرکت می‌کنم
رضا بدرالسماء

 نمایشگاه «ایرانِ عزیزِ ما» به کیوریتوری نصیر بشیری، دربرگیرنده آثاری است که همگی حول مضامینی چون ایران، انقلاب اسلامی، رشد و پیشرفت خلق شده‌اند.

تاثیر انقلاب در آثار بدرالسماء

در بخش‌ طوبی زرین پانزدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر آثاری از استاد رضا بدرالسماء نقاش و نگارگر برجسته  به نمایش در آمده که به همین مناسبت گفت و گویی با این هنرمند اصفهانی صورت گرفته و وی از تاثیر انقلاب اسلامی در خلق آثار خود سخن گفته است.

رضا بدرالسماء در گفت و گو با خبرنگار همشهری اظهار کرد: هنرم وقف انقلاب اسلامی است  و همه آثارم در همین راستا خلق می شوند. خودم زندگی‌ هنری و اثارم را به دو دوره قبل و بعد از انقلاب تقسیم می‌کنم.

وی ادامه داد: همه آثار قبل از انقلابم جنبه مادی داشتند و برای بعدهای مادی زندگی بوده‌اند، کسب شهرت و در]آمد، اما بعد از شروع انقلاب و تحول معنوی‌ای که در من صورت گرفت هنر و زندگی‌ام را وقف معارف اسلامی و انقلاب اسلامی کردم و هنوز هم در همین مسیر به کارم ادامه می‌دهم.

این هنرمند نگارگر بیان کرد: من همه دوره‌ها در جشنواره هنرهای تجسمی شرکت کرده‌ام و امسال هم طبق روال گذشته اثاری به دبیرخانه فرستاده‌ام که در بخش طوبی زرین به نمایش گذاشته شده‌اند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل سکونت در اصفهان این توفیق را نداشته‌ام که به نمایشگاه های برپا شده سر بزنم و کارهای جدید هنرمندان دیگر را ببینم، اما اگر خدا توفیق کند جمعه 5 اسفند در مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر در تهران شرکت می‌کنم.

جشنواره فجر یک فرصت است

این هنرمند حوزه هنرهای تجسمی گفت: از نظر من جشنواره فجر یک فرصت مناسب برای ارائه آثار و شناخت هنر و هنرمندان است. معتقدم همانطور که امام راحل گفته بودند انقلاب ما انفجار نور بود هنرمند باید شعاع این نور را با خلق آثار هنری به همه جای دنیا منتشر کند. زیرا هدف این انقلاب اسلامی همان هدفی است که ائمه اطهار و پیامبران دنبال می‌کردند و ما هم باید به عنوان امت آن بزرگان تداوم دهنده این راه باشیم.

آثار من در مسیر اهداف  انقلاب  اسلامی است|هرسال در جشنواره هنرهای تجسمی شرکت می‌کنم

وی ادامه داد: تاکنون نمایشگاه‌های متعددی را در طول زمان داشتم؛ بیش از نیم قرن سابقه کار دارم، قبل از انقلاب فعالیت می‌کردم ولی بعد از انقلاب در آثارم تحول زیادی ایجاد شد، امام خمینی(ره) روح قدسی‌اش را در امت دمید و ملت ایران را بیدار کرد و الآن شاهد هستیم که ملت‌ها نیز دارند بیدار می‌شوند، فکر می‌کنم بعد از انقلاب تولدی دوباره داشتم و مخاطبان استقبال خوبی از آثار دارند و آن را پیگیری می‌کنند.

کد خبر 743805
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha