چهار روز تا پایان پانزدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر باقی مانده و در این مدت باقی مانده جایزه‌ای ویژه به این رویداد فرهنگی اضافه شده و عبدالحمید قدیریان حمایت از این جشنواره را در صدر برنامه‌های خود قرار داده است.

قديريان

همشهری آنلاین-گروه فرهنگی: پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، روز جمعه ۵ اسفند ماه به پایان می‌رسد که این رویداد طی مراسمی در تالار وحدت با معرفی هنرمندان و آثار برگزیده به کار خود پایان خواهد داد.

در این رویدار فرهنگی که هنرمندان متعددی از همه استان‌های کشور شرکت داشته‌اند آثار ویژه برخی هنرمندان سرشناس کشور نیز به نمایش گذاشته شده که برخی تابلوها مربوط به دو هنرمند حوزه هنرهای تجسمی عبدالحمید قدیریان چهره سال «هنر انقلاب ۱۴۰۰» و رضا بدرالسماء نگارگر  در بخش طوبی زرین این دوره از جشنواره به نمایش در آمده است.

مثل همه هنرجویان و هنرمندان جوان در این جشنواره شرکت کردم

عبدالحمید قدیریان در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین در باره پانزدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی گفت: تاکنون در هیچ دوره‌ای شرکت نکرده بودم، اما امسال به دلیل شرایطی که برای کشور پیش آمده تصمیم گرفتم در این جشنواره شرکت و از آن حمایت کنم و تعدادی اثر را برای شرکت مثل همه هنرجویان و هنرمندان جوان برای دبیرحانه این جشنواره ارسال کردم.

این هنرمند نقاش اظهار کرد: از آنجا که برگزار کنندگان این جشنواره به من لطف دارند آثارم را در بخش طوبی زرین و در فرهنگستان هنر به نمایش گذاشته‌اند

وی درباره کیفیت  آثار ارائه شده در این دوره بیان کرد: من به دلیل مشغله فرصت نکردم از آثار این دوره بازدید کاملی به عمل آورم و فقط در یک روزی بخشی از آثار ارائه شده را دیده‌ام.اما از آنجا که در دوره‌های قبل هم شرکت نکرده بودم نمی‌توانم در رابطه با کمیت و کیفیت آثار داوری و تطبیقی داشته باشم.

قدیریان: شرکت کردم، چون می‌خواستم از جشنواره حمایت کنم| اعطای یک جایزه ویژ و گشایش نمایشگاه ایران عزیزما
عبدالحمید قدیریان

قدیریان افزود: آثاری که در این دوره دیدم خوب بودند، اما اگر بخواهم به صورت کلی قضاوت کنم باید بگویم تحولی در تولید اثار تجسمی به چشم نمی‌خورد، زیرا معتقدم تحول در تولید آثار منوط به تحول فکری است و این در صورتی است که در صورت تحول در هر دو بخش وابسته به وجود فضای خوب برای ارائه است.

اعطای جایزه ویژه «جهاد تبیین»   

مدیرکل هنرهای تجسمی هم  از اهدای جایزه ویژه «جهاد تبیین» در آئین اختتامیه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر خبر داد.

عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی و رئیس شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ضمن اعلام این خبر گفت: امسال برای نخستین بار در جریان برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر، جایزه ویژه «جهاد تبیین» از سوی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنرمندان منتخب اعطا می‌شود.

سهرابی افزود: در بخش ویژه «جهاد تبیین»، یک هنرمند برگزیده و یک هنرمند شایسته تقدیر خواهیم داشت که نفر برگزیده مانند سایر برگزیدگان، تندیس ویژه و جایزه نقدی دریافت می‌کند و نفر شایسته تقدیر نیز همانند دیگر تقدیرشدگان لوح تقدیر و جایزه نقدی  دریافت خواهد کرد.

 مدیرکل هنرهای تجسمی خاطرنشان کرد: داوری بخش ویژه «جهاد تبیین» توسط اساتیدی چون مسعود نجابتی، محمد حسین نیرومند و سید مسعود شجاعی طباطبایی انجام شده است و نفرات منتخب، روز جمعه ۵ اسفند ماه در جریان برگزاری آئین اختتامیه جشنواره پانزدهم معرفی خواهند شد.

قدیریان: شرکت کردم، چون می‌خواستم از جشنواره حمایت کنم| اعطای یک جایزه ویژ و گشایش نمایشگاه ایران عزیزما
نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی در جشنواره فجر

گشایش نمایشگاه «ایرانِ عزیزِ ما»  

نمایشگاه بخش «تجسم هنر» پانزدهمین جشنواره  هنرهای تجسمی فجر در استان تهران با عنوان «ایرانِ عزیزِ ما» به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  امروز گشایش می‌یابد.

در این نمایشگاه که به همت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، حوزه هنری انقلاب اسلامی و موزه هنرهای معاصر فلسطین برپا خواهد شد، آثار منتخب هنرمندان سرشناس رشته‌های پوستر، تصویرگری و کارتون و کاریکاتور که حول مضامینی چون ایران، انقلاب اسلامی، رشد و پیشرفت خلق شده‌، به نمایش درمی‌آید.

 آئین افتتاح نمایشگاه «ایرانِ عزیزِ ما» امرروز سه‌شنبه دوم اسفند ماه ۱۴۰۱، از ساعت ۱۶ در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار می‌شود.

 علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه هنری می‌توانند از سوم الی دهم اسفند ماه، همه‌روزه (به‌جز روزهای پنجشنبه و ایام تعطیل) از ساعت ۱۰ الی ۱۸ به میدان فلسطین، خیابان طالقانی، خیابان برادران شهید مظفر، نرسیده به تقاطع بزرگمهر، شماره ۷۴، موزه هنرهای معاصر فلسطین، مراجعه کنند.

کد خبر 743507
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha