طرح آموزشی «مدرسه در مسجد» طرح موفقی است که سال‌هاست در برخی مساجد پایتخت به‌ جد پیگیری می‌شود. مسجد جامع الزهرا (س) در شهرک آتی‌ساز از مجریان موفق این طرح است که از سال ۱۳۷۹ دانش‌آموزان در پایه‌های سوم تا هفتم را تحت آموزش دارد.

مسجد الزهرا (س)

به گزارش همشهری آنلاین، روش اجرای طرح «مدرسه در مسجد» در مسجد جامع الزهرا (س) شهرک آتی ساز با روش سایر مساجد متفاوت است.  مدیر مدرسه مسجد جامع الزهرا (س)  حضور مستمر دانش آموزان در مسجد و فعالیت در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را از مهم‌ترین تفاوت دانش آموزان این مسجد بیان می‌کند و می‌گوید: «دانش آموزان ما در طرح «مدرسه در مسجد» طی این سال‌ها توانسته‌اند موفقیت‌های زیادی کسب کنند.»

خواندنی های بیشتر را اینجا بخوانید

مهم‌ترین نکته در موفقیت دانش آموزان این است که کلاس‌های این مدرسه با فعالیت مستمر دانش آموزان برگزار می‌شود و جالب آنکه اکثر این دانش آموزان و والدین آنان از نمازگزاران ثابت مسجد جامع الزهرا (س) هستند.

 بچه‌های این مسجد مدرک کارشناسی قرآن و حدیث می‌گیرند

محمدصادق حق‌شناس درباره روش فعالیت این مسجد می‌گوید: «دانش آموزان پس از پایان دوره تحصیل در مسجد جامع الزهرا (س) شهرک آتی‌ساز، مدرک معادل کارشناسی (لیسانس) رشته قرآن و حدیث را دریافت می‌کنند و قطعاً همین موضوع انگیزه‌ها را برای حضور در این مدرسه بیشتر کرده است.» امتیاز اعطای این مدرک به گفته حق‌شناس پس از سال‌ها رایزنی با وزارت علوم و ارائه مدارک مستند از فعالیت‌های کاملاً حرفه‌ای و تخصصی این مسجد در حوزه آموزش‌وپرورش، دریافت شده است.

 بچه‌های این مسجد مدرک کارشناسی قرآن و حدیث می‌گیرند

نکته دیگر در باره امتیازات مدرسه مسجد جامع الزهرا (س) این است که دانش آموزان باید یک زبان خارجی، انگلیسی و عربی را به‌صورت کامل یاد بگیرند و در صورت علاقه‌مندی می‌توانند زبان سوم را نیز یاد بیاموزند.

 اکنون ۱۲۰ دانش‌آموز در کلاس‌های مسجد جامع الزهرا (س) شرکت می‌کنند که ۸۰ نفر از برادران و ۴۰ نفر نیز از خواهران هستند.

 بچه‌های این مسجد مدرک کارشناسی قرآن و حدیث می‌گیرند

کد خبر 743826

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha