حبوبات یکی از منابع غنی تامین پروتئین هستند و می‌توانند جایگزین مناسب و ارزانی برای گوشت باشند. در ادامه ساده‌ترین و سریع‌ترین روش گرفتن نفخ حبوبات را به شما آموزش داده‌ایم.

حبوبات - نفخ حبوبات را چگونه بگیریم - نحوه گرفتن نفخ حبوبات با خیار

به گزارش همشهری آنلاین، حبوبات یکی از منابع غنی تامین پروتئین هستند و می‌توانند جایگزین مناسب و ارزانی برای گوشت باشند. حبوبات مشکلاتی در گوارش ایجاد کرده و برخی افراد از مصرف حبوبات با وجود ارزش غذایی بالایی که دارند، خودداری می‌کنند. در ادامه ساده‌ترین روش گرفتن نفخ حبوبات را به شما آموزش داده‌ایم.

حبوبات دارای مقادیر بالای فیبر غذایی هستند و احتمال ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت و انواع سرطان را کاهش می‌دهند. 

نفخ حبوبات را چگونه بگیریم ؟

برای کاهش نفخ ناشی از مصرف حبوبات باید چند ساعت قبل ( حدود ۴ ساعت) از پخت حبوبات، خیسانده و دوبار آب آن تعویض شود تا با این کار مواد نفاخ موجود، بدون اینکه به ارزش غذایی آن آسیب برسد، در آب حل و خارج شود.

  • جوشاندن حبوبات: اگر حبوبات را از قبل خیس نکرده‌اید، ۱ الی ۲ بار آن را به مدت ۵ دقیقه بجوشانید، آبکش کنید و در آب جدید بپزید.
  • استفاده از خیار برای گرفتن نفخ حبوبات: یک خیار را با پوست، از وسط برش داد و هنگام پخت حبوبات داخل قابلمه بیندازید. این سریع‌ترین راه گرفتن نفخ حبوبات است.
کد خبر 742018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha