چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

مسکو: مقامات روسیه همواره ناچارند برای وصول مطالبات از مردم دست به ابتکار‌های جالبی بزنند

برای مثال اسامی افراد ثروتمندی را که به دولت بدهکارند، روی بیلبورد‌های سطح شهر چاپ می‌کنند. اخیرا نیز مقامات اداره مالیات با روش تازه‌ای توانسته‌اند مقدار زیادی از مطالبات خود را وصول کنند. در این روش از خروج شهروندان بدهکار از کشور جلوگیری می‌شود و از آنجایی که روس‌ها علاقه زیادی به سفر دارند، ناچارند بدهی‌های خود را بپردازند تا بتوانند با تور‌های مسافرتی همراه شوند. گفتنی است از ابتدای اجرای این طرح تا کنون نام 800 هزار نفر در لیست سیاه ممنوع‌الخروجی‌ها ثبت شده و از این طریق بیش از 24 میلیون دلار از طلبکاری دولت وصول شده است.

قتل به خاطر خوابیدن

کلورادو: علاقه زیاد یک زن به خواب بعدازظهر، او را به یک قاتل تبدیل کرد. این زن 23 ساله عادت داشت که هر روز بعداز ظهر راس ساعت معینی بخوابد. اما در آن روز به‌خصوص همسرش مشغول نجاری در منزل بود و او هرچه تلاش کرد، نتوانست بخوابد.

این زن چند بار از شوهرش خواست نجاری را متوقف کند اما او تاکید کرد که باید به کارش ادامه دهد و بنابراین دست از کار نکشید. زن جوان که از بی‌خوابی کلافه شده بود ، یکباره کنترل خود را از دست داد و در یک چشم بر هم زدن تفنگ شکاری را از روی دیوار برداشت و به سمت شوهرش نشانه گرفت و شلیک کرد.

از صدای شلیک گلوله تفنگ، همسایگان به خانه این زوج آمدند و این زن در همان دقایق اولیه به جرم خود اعتراف کرد. البته این زن از این پس می‌تواند هر اندازه که دوست دارد در زندان بخوابد چون احتمالا به مدت زیادی حبس محکوم خواهد شد.

آموزش سرقت مادرانه

فلوریدا: مادری که به 4 فرزندش آموزش سرقت می‌داد، توسط پلیس دستگیر شد. این زن 35 ساله که از راه سرقت امرار معاش می‌کرد، تصمیم گرفت برای کسب درآمد بیشتر، فرزندانش را نیز برای سرقت آموزش دهد.

او ابتدا توضیحاتی به آنها در مورد نحوه سرقت پوشاک از فروشگاه داد و سپس برای آنها کلاس عملی برگزار کرد. این زن فرزندانش را که بزرگ‌ترین‌شان 12 ساله بود به فروشگاهی بزرگ برد و به فرزند بزرگ‌تر آموزش داد که چگونه پوشاک سرقت شده را زیر لباس خواهر و برادر‌های کوچک‌ترش پنهان کند.

این در حالی بود که همه این مراحل توسط دوربین‌های مخفی فروشگاه ضبط شد و ماموران پس از بررسی این فیلم، مادر سارق را دستگیر کردند. او پس از دستگیری اعتراف کرد که در گذشته نیز تلاش کرده فرزندانش را برای جیب‌بری آموزش دهد اما آنها هیچ‌گاه نتوانسته‌اند از پس این کار برآیند.

تولد در کتابخانه

دنور: عجله یک نوزاد برای به دنیا آمدن موجب شد که مادرش در مکان نامعمولی مانند کتابخانه زایمان کند. این زن در آخرین ماه بارداری به سر می‌برد و طبق پیش‌بینی پزشک دست کم 3 هفته تا موعد زایمان فاصله داشت.

اما او که برای خرید از منزل خارج شده بود، پس از پیاده شدن از اتوبوس دچار درد زایمان شد و اولین مکانی که برای زایمان به چشمش خورد، کتابخانه‌ای بود که روبه‌روی ایستگاه اتوبوس قرار داشت.

این مادر جوان وارد کتابخانه شد و فریاد زد به کمک نیاز دارد و در همان محل به کمک چند زن دیگر که در کتابخانه مشغول کتاب‌خواندن بودند، نوزاد خود را به دنیا آورد. در طول این مدت، مدیر کتابخانه هم با نیرو‌های امدادی تماس گرفت و آنها با حضور به موقع در محل مادر را به همراه نوزاد تازه متولد شده به بیمارستان انتقال دادند.

ماموران اورژانس در این زمینه گفتند که احتمالا این نخستین باری است که یک نوزاد در کتابخانه متولد می‌شود.

کد خبر 74184

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز