دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۳
۰ نفر

نیویورک: مردی که در طبقه چهلم یک برج مرتفع در آسانسور حبس شده بود، برای نجات خود در آسانسور آتش روشن کرد.

 ماجرا از این قرار بود که آسانسور برای رفتن به طبقات بالای برج رمز عبور درخواست می‌کرد و این مرد رمزش را فراموش کرده بود.

به این ترتیب پس از چند بار وارد کردن رمز اشتباه آسانسور بین طبقات قفل شد و این مرد نتوانست  زنگ خطر آسانسور را به صدا درآورد. او که از ماندن در آسانسور کلافه شده بود تصمیم گرفت دود زیادی در آسانسور ایجاد کند تا با به کار انداختن سیستم اطفای حریق،  نگهبانان را متوجه کند. وی با فندکی که در جیب داشت آسانسور را به آتش کشید و سرانجام از مهلکه خلاص شد.

ادب و خودخواهی

لندن:تازه‌ترین تحقیقات پرده از راز غرق شدن تعداد زیادی مسافر انگلیسی در جریان حادثه تایتانیک، برداشته است. کشتی تایتانیک در سال 1912 بر اثر برخورد با یک کوه یخی در اقیانوس، غرق شد و در این حادثه بیش از هزار و 500 نفر جان باختند.

این در حالی است که تحقیقات جدید نشان می‌دهد تعداد مسافران انگلیسی جان باخته در این حادثه بسیار قابل توجه است.

کارشناسان بر این باورند که یکی از دلایل این امر مودب بودن بیش از حد انگلیسی‌ها بوده است. به گفته آنها، در حالی که مسافران انگلیسی برای سوار شدن بر قایق‌های نجات به هم تعارف می‌کردند، دیگر مسافران از جمله مسافران آمریکایی با خشونت زیاد سوار قایق‌ها می‌شدند تا جان خود را نجات دهند.گفتنی است، فرهنگ انگلیس بر لزوم رفتار جوانمردانه تاکید دارد و این در حالی است که آمریکایی‌ها خودخواه‌تر هستند.

گاوباز 11 ساله

مکزیکوسیتی: پسر بچه‌ای که موفق شده در جریان یک مسابقه گاوبازی 6 گاو قوی‌هیکل را از پای درآورد، لقب جوان‌ترین گاوباز جهان را به خود اختصاص داد. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند با توجه به خطرات جدی در این مسابقه نباید افراد زیر 18 سال در آن شرکت کنند.

اما به هر ترتیب فیلم مسابقه این نوجوان برای مقامات کتاب رکورد‌های جهانی گینس ارسال شده و آنها نیز رکوردشکنی این پسربچه شجاع را تایید کرده‌اند. گفتنی است این پسر بچه از سن 4 سالگی وارد زمین گاوبازی شده و در حالی که فقط 6 سال داشته، برای نخستین بار توانسته یک گاو را از پا درآورد.

البته او در حال حاضر در معرض انتقادات شدید قرار گرفته است  چون عده‌ای معتقدند این نوجوان از رقیبان مسن‌تر خود بسیار خشن‌تر عمل کرده و به قصد کشتن حیوانات به زمین مسابقه می‌رود.

بدشانسی در خودکشی

کلرادو: جوان 34 ساله‌ای که به قصد خودکشی با سرعتی سرسام‌آور در جاده‌ای کوهستانی رانندگی می‌کرد، به طرز حیرت‌آوری از مرگ حتمی نجات یافت. این مرد که همسر و فرزندانش او را ترک کرده بودند، تصمیم گرفت خودکشی کند.

او پیچ‌های این جاده کوهستانی را با سرعت زیادی می‌‌پیمود تا سرانجام از جاده منحرف شود. سرانجام وی با سرعت از دره‌ای عمیق پایین افتاد اما در حالی که این جوان گمان می کرد همه چیز به پایان رسیده است، یک صخره بزرگ مانع ادامه حرکت خودروی او به ته دره شد و در کمال تعجب خودرو روی این صخره متوقف شد.

در حالی که خودروی او بین زمین و آسمان معلق مانده بود، راننده یک خودروی عبوری متوجه این سانحه شد و نیرو‌های امدادی را خبر کرد. به این ترتیب بیش از 50 نیروی امدادی با کمک هلی‌کوپتر این مرد را که دچار افسردگی است از خودرو‌اش بیرون کشیده و به بیمارستان انتقال دادند.

کد خبر 73963

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز