چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
۰ نفر

معتقدند برای داشتن شهر، منطقه و محل زندگی بهتر باید دست به دست هم دهند و آستین بالا بزنند برای خیر رساندن به همنوع و این کار را هم با جدیت و پیگیری دنبال کرده‌اند.

بانوان خير

همشهری‌آنلاین - نصیبه سجادی: تعدادی از بانوان منطقه ۶، خانه‌دار و کارمند و با هر تحصیلاتی، مدتی است با یکدیگر یا به تنهایی فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند فراتر از وظیفه‌؛ خودشان آن را مسئولیت شهروندی‌ می‌دانند و می‌نامند. از همه‌جای منطقه هستند، یوسف‌آباد؛ بهجت‌آباد، بلوار کشاورز و... طی سال‌ها به دلیل همین دغدغه مشترک یک‌جا جمع شده‌اند و در گروه‌های یک یا چندنفره، حواس‌شان به محیط‌زیست است، هوای امنیت خانواده‌ها را دارند و به سلامت فرزندان‌شان می‌اندیشند.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

بانوان منطقه ۶ به روش خودشان کار خوب می‌کنند

جور دیگر باید دید

«فاطمه کرمی» یکی از این بانوان است که دغدغه محیط‌زیست او را عضو این گروه کرده است. «نیلوفر حسینی» بانوی دیگری است که برای سلامت کودکان دل می‌سوزاند و آن دیگری آتش‌نشان داوطلب است و اطلاعات ایمنی ساختمان را در اختیار اهالی قرار می‌دهد. کرمی، به تنهایی یا با گروه، هر از گاهی سری به مدارس، مغازه‌ها، نانوایی‌ها و... می‌زند و به دانش‌آموزان، صاحبان کسب و کار و مردم از اهمیت استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای می‌گوید یا از آب می‌گوید که در حال تمام شدن است: «روزی که بخواهیم این کار را با همدیگر انجام دهیم به دیگر دوستان اطلاع می‌دهم و در دسته‌های ۲‌ـ ۳نفره به محل می‌رویم و یک_دو ساعت و گاهی بیشتر برای این کار وقت می‌گذاریم.»

کرمی می‌گوید ۹ سال پیش که وارد این کار شده اطلاعات چندانی نداشت و به دلیل علاقه‌ در کلاس‌های ‌سراهای محله و کانون‌های شهرداری شرکت کرده است و الان، به گفته خودش، آنقدر می‌داند که بسیاری از مدارس از او و دوستانش دعوت می‌کنند که به میان دانش‌آموزان بروند و برای‌شان از دانسته‌های‌شان بگویند. این گروه در ادامه برنامه‌هایش گاهی به جاهای پرتردد منطقه می‌رود و فیلترهای سیگارهای رهاشده در نهرها، فضای سبز پارک‌ها و کوچه‌های محل را جمع می‌کند.

می‌گوید: «هر بار به یکی از پارک‌های منطقه، مثلاً پارک لاله، می‌رویم شاید در عرض یک یا ۲ ساعت ۳ بطری بزرگ نوشابه خانواده را پر از ته‌سیگار می‌کنیم. وقتی مردم ما را در حال این کار می‌بینند، گاهی تشویق‌مان می‌کنند، گاهی می‌ایستند از ما سؤال‌هایی می‌کنند و گاهی هم بی‌تفاوت از کنارمان رد می‌شوند.» به گفته کرمی و دوستانش، خوبی و خیر رساندن به همنوع با روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. حتما نباید جیب پر پول داشت.  فقط باید راهش را پیدا کرد.

کد خبر 741317

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha