چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۵:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از اینترنتی شدن نام نویسی متقاضیان تسهیلات و وام قرض‌الحسنه ازدواج خبر داد.

محمدرضا حاجیان گفت: این طرح به صورت آزمایشی در استان قم اجرا می‌شود و در ادامه کشوری خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی در نشستی خبری افزود: سامانه اینترنتی درخواست تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، از ساعت ۸ صبح شنبه ۱۲بهمن آغاز به کار می‌کند.

وی گفت: در مرحله نخست، این سامانه به مدت یک ماه فقط برای زوج‌های ساکن در استان قم اجرا می‌شود. بنابر این از ۱۲ بهمن، مزدوجان ساکن استان قم، برای دریافت وام قرض‌الحسنه ازدواج باید در پایگاه www.ve.cbi.ir نام‌نویسی کنند.

وی افزود: در این چارچوب همه زوج‌های استان قم که تاریخ عقد رسمی آنان روز ۱۰ مهر امسال (عید سعید فطر) و بعد از آن است، می‌توانند در این پایگاه اینترنتی نام‌نویسی کنند.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفت: در طرح سامانه دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، باید زوج و زوجه جداگانه نام‌نویسی کنند تا برای هر یک از زوجین یک کدرهگیری ۱۰ رقمی مشخص شود.

وی افزود: تا ۴ روز بعد از نام‌نویسی، شعبه بانک عامل برای مراجعه زوجین و ارایه مدارک دریافت درخواست وام تعیین می‌شود.

حاجیان گفت: زوجین تا ۱۰ روز فرصت دارند مدارک را به شعبه بانکی ارائه کنند، در غیر اینصورت سیستم، خودکار اطلاعات نام‌نویسی شده را پاک می‌کند و برای درخواست وام باید دوباره نام‌نویسی شود.

وی افزود: همه بانک‌های دولتی به جز بانک صنعت و معدن و توسعه صادرات، در این چارچوب وام قرض‌الحسنه ازدواج می‌دهند.

حاجیان گفت: پس از دریافت بازخوردها و شناسایی دستاوردها و نتایج طرح سامانه دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در استان قم، این طرح در ۲۹ استان دیگر هم اجرا می‌شود.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفت: میزان وام قرض‌الحسنه ازدواج، از ۱۰ مهر امسال، ۲۰ میلیون ریال برای هر یک از زوجین ( مجموع ۴۰ میلیون ریال برای زن و شوهر) است.

وی افزود: زوجین فقط تا یکسال بعد از تاریخ عقدرسمی می‌توانند برای دریافت وام قرض‌الحسنه ازدواج مراجعه کنند.

کد خبر 74119

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز