آمار ها نشان می دهد بانک ها از ابتدای امسال تاکنون ۶۳۳ هزارو ۳۹۰ وام ازدواج پرداخت کرده اند.

کاهش سن ازدواج

به گزارش همشهری آنلاین، وام ازدواج هر ساله متناسب با نرخ تورم و رشد قیمت ارز، محاسبه می‌شود و با اقساط ۱۰ ساله، و سود ۴ درصدی، از طریق تمامی شعب بانکی در سراسر کشور، در اختیار واجدین شرایط و متقاضیان دریافت وام ازدواج قرار می‌گیرد.

آمار ها نشان می دهد از ابتدای امسال تاکنون ۶۳۳ هزارو ۳۹۰ وام ازدواج به مبلغ بیش از ۱۳۵ هزار میلیارد تومان از طیق شبکه بانکی به زوج های جوان پرداخت شده که نسبت به مدت مشاب سال قبل ۲۸ درصد افزایش نشان می دهد.

سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک مرکزی به نشانی ve.cbi.ir ایران تنها مرجع رسمی برای ثبت نام متقاضیان تسهیلات یاد شده است.

شرایط اخذ وام ازدواج

مهم‌ترین شرط ثبت‌ نام و اقدام برای دریافت وام ازدواج، برخورداری از تابعیت ایرانی است. چنانچه فردی دارای تابعیت ایرانی باشد، اما ساکن ایران نباشد، همچنان این وام را دریافت کند و محدودیتی برای متقاضیان ایرانی ساکن کشورهای دیگر وجود ندارد.

دومین شرط اقدام برای دریافت وام ازدواج، که اساسی‌ترین و مهم‌ترین الزامات دریافت این وام است، تعداد درخواست متقاضیان وام ازدواج است. به معنای ساده‌تر اگر فرد متقاضی در گذشته از این وام استفاده کرده باشد، نمی‌تواند مجددا برای دریافت وام ازدواج اقدام کند، در حقیقت هر فرد ایرانی تنها یک بار می‌تواند وام ازدواج دریافت کند.

بیشتر بخوانید

خبر خوش وزیر اقتصاد درباره وام ازدواج ؛ تا آخر سال ...

قوانین کلی و ضوابط دریافت وام ازدواج در کلیه‌ مبالغ

۱. دریافت تسهیلات ازدواج، منوط به عدم دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در گذشته است.

۲. چنانچه فرد متقاضی قبلا از وام ازدواج استفاده نکرده باشد، علی‌رغم ازدواج دوم یا بیش‌تر، همچنان می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه وام ازدواج بهره‌مند گردد.

۳. هر یک از زوجین مستلزم ثبت‌نام جداگانه در سامانه قرض‌الحسنه ازدواج هستند.

۴. کلیه‌ی اشخاص حقیقی دارای ۱۸ سال تمام که سابقه‌ی چک برگشتی یا اقساط معوقه در سیستم بانکی کشور را نداشته باشند، می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کنند.

۵. ارائه‌ی سند رسمی ازدواج زوجین که در دفاتر اسناد رسمی به ثبت رسیده باشد الزامیست.

نحوه ثبت‌نام وام ازدواج

۱. اولین مرحله برای ثبت‌نام جهت اخذ وام ازدواج، ورود به وب‌سایت رسمی تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج است.

۲. پس از ورود به سامانه‌ی اصلی تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در آدرس فوق، قوانین و مقررات را به دقت مطالعه کنید.

۳. به خاطر داشته باشید هر یک از زوجین می‌بایست فرم ثبت‌نام جداگانه‌ای برای دریافت وام ازدواج پر کنند، بنابراین نیاز است دو فرم مجزا یکی با مشخصات شخص شما، و فرم دیگر با مشخصات همسر شما تکمیل شود.

۴. پس از این‌که مراحل اینترنتی ثبت‌نام را تکمیل کردید، یک پیامک از سامانه تسهیلات وام قرض‌الحسنه، که حاوی یک کد ۱۰ دقمی است، به شماره موبایلی که در فرم وارد کرده‌اید برای شما ارسال خواهد شد.

چقدر وام ازدواج پرداخت شد؟ | شرایط دریافت وام ازدواج را بخوانید

کد خبر 825411
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha