رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار از معدوم‌سازی ۴۰۰۰ کیلوگرم انواع گوشت سفید و قرمز به دلیل فساد و غیر قابل مصرف انسانی در این شهرستان خبر داد.

سبزوار

به گزارش همشهری آنلاین،  برات‌الله زیدآبادی خاطرنشان کرد: در بخش پیشگیری از بیماری‌های دامی از ابتدای امسال تاکنون۴۵۹ هزار و ۸۳ رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های مشترک و قابل انتقال دامی واکسینه شدند و برای تشخیص بیماری بروسلوز از ۱۰۳۳ رأس گاو خونگیری به عمل آمد.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۹۶ هزار متر مربع جایگاه دام سم‌پاشی شد، تصریح کرد: یکی از حوزه‌های مهم عملکردی دامپزشکی حوزه نظارت بر بهداشت عمومی است که تمام فرایندهای استحصال، حمل و نقل و توزیع فراورده‌های خام دامی را از نظر بهداشتی کنترل می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار بیان کرد: در حوزه توزیع، نگهداری و عرضه فراورده‌های خام دامی ۶۷۱۴ مورد بازدید از مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی تحت نظارت دامپزشکی در سبزوار صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: در پی این بازدیدها بیش از ۴۰۰۰ کیلوگرم انواع گوشت سفید و قرمز به علت فساد و غیر قابل مصرف انسانی و ۳۷۰۰ کیلوگرم شیر خام به دلیل افزودنی‌های غیرمجاز حذف و معدوم‌سازی شد، همچنین ۵۹ فقره تخلفات بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع و ۲ واحد صنفی نیز پلمب شدند.

زیدآبادی ادامه داد: دامپزشکی در راستای حراست از سرمایه دامی کشور و پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های واگیردار دامی با انجام واکسیناسیون دام و همچنین با نظارت و بازرسی از مراکز تولید، توزیع و عرضه مواد خام دامی در زمینه حفظ و ارتقاء بهداشت و سلامت عمومی عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه اغلب نظارت‌ها و برخوردهای قضایی در این حوزه با همکاری مردم صورت گرفته است، از شهروندان خواست؛ هرگونه تخلف، سودجویی، ترددهای مشکوک و هر آنچه که به سلامت مردم لطمه می‌زند را به اداره دامپزشکی گزارش دهند.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار در پایان عنوان کرد: شهروندان ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی،  گوشت قرمز را از مراکز عرضه معتبر تهیه کنند.

کد خبر 740937
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha