همشهری آنلاین: دبیرکل سازمان ملل متحد در پاسخ به نامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تلاش آنان در ابراز نگرانی نسبت به اوضاع غزه و پیشنهاد ارجاع موضوع به دیوان بین المللی کیفری تشکر و سپاسگزاری کرد.

به گزارش خانه ملت، متن پاسخ بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد به نامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بدین شرح است:

نمایندگان محترم

از نامه شما نمایندگان محترم در خصوص ابراز نگرانی نسبت به اوضاع غزه و پیشنهاد ارجاع این موضوع به دیوان بین المللی کیفری سپاسگزارم.

اینجانب نیز به سهم خود نسبت به اوضاع غزه و خسارات سنگینی را که مردم غیر نظامی آن متحمل شده‌اند نگرانم و کرارا توسل به زور از سوی اسرائیل و نیز تداوم حملات موشکی از سوی حماس و دیگر مبارزین فلسطینی را محکوم کرده‌ام. مایه بسی تاسف است که عدم توجه به درخواست شورای امنیت برای توقف فوری خشونت‌ها و عملیات نظامی باعث تشدید و وخامت اوضاع گردیده است. شورای امنیت اختیارات لازم را برای اتخاذ تصمیم در مراحل بعدی دارد.

به شما اطمینان می‌دهم که قصد دارم به تلاش‌های دیپلماتیک سازمان ملل در راستای دستیابی به صلح ادامه دهم و به همین دلیل رهبران بین المللی و منطقه ای را ترغیب خواهم نمود که نهایت تلاش خود را به منظور پایان دادن به این خونریزی ادامه دهند.
اطمینان داشته باشید که اینجانب از هیچگونه کوشش برای هموار نمودن راه های دستیابی به آنچه که باید هدف نهایی ما باشد یعنی حل و فصل مناقشه میان اسرائیل و فلسطین فروگذار نخواهم نمود.

نمایندگان محترم مراتب اینجانب را پذیرا باشید.

بان کی مون

دبیرکل سازمان ملل متحد

کد خبر 74063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز