همشهری آنلاین: شورای حقوق بشر سازمان ملل در محکومیت تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه قطعنامه داد

نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل که بنا به درخواست گروه کشورهای اسلامی، عربی، عدم تعهد و آفریقایی در ژنو برگزار شد، قطعنامه‌ای در محکومیت تجاوزات حقوق بشری رژیم صهیونیستی به تصویب رساند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، شورای حقوق بشر در این قطعنامه که با 33 رای مثبت، 13 رای ممتنع و تنها یک رای منفی دولت کانادا از مجموع 47 عضو این شورا به تصویب رسید، حملات نظامی رژیم صهیونیستی که منجر به کشتار گسترده مردم نوار غزه واز جمله تعداد زیادی از زنان و کودکان ساکن این منطقه و همچنین نقض فاحش حقوق مردم فلسطین و تخریب سازمان یافته زیرساخت‌های نوارغزه را بشدت محکوم کرده است.

شورای حقوق بشر همچنین تصمیم گرفته است تا هیات حقیقت یاب مستقل بین المللی را بمنظور تحقیق در خصوص کلیه موارد نقض حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و بویژه غزه اشغال شده به این منطقه گسیل دارد.

شورا همچنین از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگران ویژه حقوق بشر سازمان ملل در خواست کرده است تا گزارشی در خصوص وضعیت حقوق بشر مردم غزه متعاقب حملات اخیر رژیم صهیونیستی تهیه و به نشست آتی شورای حقوق بشر ارائه کنند.

علیرضا معیری سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو دراین نشست طی سخنانی ضمن اشاره به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه جنایات فاحش حقوق بشری این رژیم علیه مردم بیگناه وبیدفاع غزه را بشدت محکوم کرد و خواستار محاکمه و مجازات عاملان این جنایات شد نماینده کشورمان همچنین در این نشست خواستار تشکیل هیات حقیقت یاب بین‌المللی بمنظور تحقیق و بررسی در خصوص جنایات حقوق بشری این رژیم در جریان حملات اخیر علیه غزه شد.

کد خبر 72827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز