مسمومیت دانش آموزان در شهر قم در روزهای اخیر حاشیه ساز شده است. موضوعی که هنوز دلیل آن مشخص نیست و احمد امیرآبادی فراهانی نماینده این شهر تاکید کرد که همه دستگاه های امنیتی و انتظامی تا مشخص شدن ابعاد ماجرا فعال خواهندبود.

احمد امیرآبادی فراهانی

همشهری آنلاین ‏- گروه سیاسی: ماجرای مسمومیت دانش آموزان قمی همچنان مبهم است و هنوز علت این مسمومیت که چندین بار تکرار آن موجب نگرانی مضاعف شده، مشخص نشده است. در همین زمینه، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با همشهری آنلاین با اشاره به مسمومیت سریالی دانش آموزان قمی گفت: دستگاه های امنیتی درحال پیگیری موضوع هستند و تعدادی از وزرا نیز برای پاسخگویی به مجلس دعوت شده اند، اما هنوز علت اصلی این حوادث به طور دقیق روشن نیست و امیدوارم هر چه زودتر دلایل بروز این اتفاق مشخص شود. 

مشکوک است

نماینده قم ضمن تاکید بر مشکوک بودن این موضوع، ادامه داد: افتقی که ۷ بار  تکرار شود حتما و به شدت هم مشکوک است.

امیر آبادی فراهانی درباره اقدامات انجام شده در راستای پیگیری این مسمومیت های سریالی گفت: جلسات پیگیری در استانداری قم بارها تشکیل شده است همه نهادها و دستگاه های مرتبط درحال بررسی آن هستند. ضمن اینکه همه مدارس استان هم تعطیل شدند تا موضوع تعیین تکلیف شود.

این نماینده درباره اقدامات آموزش و پرورش هم گفت: وزیر آموزش پرورش تیمی را در استان برای بررسی مستقر کرده است که این تیم قرار است عوامل احتمالی از جمله سیستم تهویه مدارس استان را بررسی کنند.

اقدامات نمایندگان استان

امیرآبادی فراهانی درباره اقدامات نمایندگان استان هم گفت: ما تکرار موضوع مسمومیت دانش آموزان را طبیعی نمی دانیم و ضمن پیگیری مکرر از مسئولان مربوطه از وزاری اطلاعات، آموزش و پرورش ، بهداشت و کشور در این باره در مجلس طرح سوال خواهیم کرد. ضمن اینکه دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و درمانی هم همچنان در حال پیگیری و بررسی موضوع هستند و در صورتی که به نتیجه برسند حتما اطلاع رسانی خواهد شد.

نماینده مردم قم درباره احتمال امنیتی بودن موضوع هم ضمن بیان اینکه به هر حال همه دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی تا مشخص شدن ابعاد ماجرا به طور جدی پیگیر موضوع هستند. علاوه بر این نهادها، مجموعه خدمات شهری و آتش نشانی و... نیز کنار نهادهای امنیتی قرار گرفته‌اند تا علت اصلی موضوع را پیدا کنند.

وی تاکید کرد: به رغم همه بررسی ها و پیگیری ها، هنوز برای اطلاع رسانی دقیق چیزی به ما اعلام نشده است و نمی‌توانیم به طور دقیق در این باره اظهار نظر کنیم.

عوامل احتمالی مسمومیت دانش آموزان 

او درباره عوامل احتمالی که تا این لحظه از سوی مسئولان مربوطه مطرح شده است هم گفت: نظرات مختلف است؛ برخی وجود گازهای سمی مانند گاز دی اسید کربن در سیستم گرمایشی مدارس را عامل این اتفاق می دانند و برخی هم مانند وزیر آموزش پرورش شائبه گاز آمونیاک را مطرح می کنند، اما هیچ کدام از این فرضیه ها قطعی نیست و باید تا مشخص شدن دلیل اصلی صبر کرد.

هشدار به مسئولان در مجلس

این اظهارات امیر آبادی در حالی مطرح شد که در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تذکری شفاهی، تصریح کرد: مسمومیت سریالی دانش آموزان دختر مدارس قم همچنان ادامه دارد و از وزرای آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، کشور و اطلاعات می خواهم هیات ویژه ای جهت بررسی و یافتن بروز این حادثه تلخ به قم اعزام کنند. 

وی در ادامه خطاب به وزرای بهداشت و آموزش و پرورش، بیان کرد: این موضوع شوخی بردار نیست. اقدام عاجل به عمل آورید. دو ماه است که بنده و آقای ذوالنور پیگیری این مسئله هستیم اما پاسخی داده نشده است از شما می خواهم هرچه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی و خانواده های قمی را از نگرانی خارج کنید.

کد خبر 740398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    6 0
    آمونیاک بوی خیلی بدی دارد و بلافاصله قابل تشخیص است. ولی منواکسید کربن بی بو است. می تواند گرد سم رایسین در محل ورود هوا به ساختمان هم باشد.
  • احمد IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    15 4
    ممکن است کسانی که با تحصیل مخالف هستند در قم فعال شده باشند
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      16 2
      مگه طالبانند؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    11 8
    خدا خیر بده به آقای امیرآبادی همیشه در تلاش هستن آسایش مردم را بیشتر کنن و به امور مردم رسیدگی کنن آقا امام زمان یاری گر این دو عزیز باشد تروخدا زودتر مشخص کنید دلیل این قضیه رو ما نگران بچه هامون هستیم