اینترپل به‌عنوان پلیس بین‌الملل در حال بررسی چگونگی پیگیری جنایاتی است که در بستر متاورس رخ می‌دهد.

اینترپل

 به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، متاورس یک بستر آنلاین برای زندگی مجازی است که اگرچه هنوز به‌طور گسترده محقق نشده و مورد استقبال عموم قرار نگرفته است، اما در آینده‌ای نه چندان دور افراد با آواتارهای سه‌بعدی یک زندگی آنلاین را در آنجا تجربه خواهند کرد.

با این حال اینترپل برای تسلط بیشتر بر این فضا، فضای واقعیت مجازی (VR) خود را ساخته است و کاربران می‌توانند در آن آموزش ببینند و در جلسات مجازی شرکت کنند.
یورگن استاک، دبیرکل اینترپل در این‌باره گفت: مجرمان در انطباق سریع با هر ابزار تکنولوژیکی جدیدی که برای ارتکاب جرم در دسترس است، بسیار سریع و حرفه‌ای عمل می‌کنند. ما هم باید به اندازه کافی به آن واکنش نشان دهیم. گاهی اوقات قانونگذاران، پلیس و دستگاه‌های مرتبط کمی از مجرمان عقب هستند. اما اگر دیر کنیم، اعتماد به ابزارهایی که استفاده می‌کنیم، مانند متاورس تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد. در پلتفرم‌های مشابهی که از قبل وجود داشته‌اند، مجرمان بسیار سریع‌تر از ما عمل کرده‌اند.
محیطی که فقط از طریق سرورهای امن قابل دسترسی باشد، باعث می‌شود افسران پلیس جنایاتی که در متاورس ممکن است رخ بدهد را شناسایی کنند و نحوه کنترل آنها را یاد بگیرند.

دکتر مادان اوبروی، مدیر اجرایی فناوری و نوآوری اینترپل گفت که در تعریف جرم در متاورس مسائلی وجود دارد.

او در این باره گفت: تخلفاتی وجود دارد که نمی‌دانم هنوز می‌توان آنها را جرم نامید یا خیر. به‌عنوان مثال، مواردی از آزار جنسی گزارش شده است. اگر به تعاریف این جنایات در فضای فیزیکی نگاه کنید و سعی کنید آن را در متاورس اعمال کنید، مشکل وجود دارد. ما نمی‌دانیم که آیا می‌توانیم آنها را جرم بنامیم یا نه، اما این تهدیدها قطعا وجود دارد، بنابراین مسائلی از این دست هنوز حل نشده است.

او گفت که از چالش‌های بزرگی که اینترپل با آن مواجه است، افزایش آگاهی در مورد این مشکلات است: مثال معمول من این است که اگر باید یک فرد غرق شده را نجات دهید، باید شنا بلد باشید. به‌طور مشابه  اگر مجری قانون علاقه‌مند به کمک به افرادی است که در متاورس آسیب دیده‌اند، باید در مورد متاورس همه‌چیز را بداند.

کد خبر 739982

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha