سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۴:۰۲
۰ نفر

سیدرضا رحیمی: در هفته‌های گذشته میزان تأثیر معدل دیپلم در آزمون کنکور، از طریق هفته‌نامه پیک سنجش اعلام شد.

دقت در نحوه تأثیر معدل حاوی نکته‌هایی است که به چند مورد آن اشاره می‌کنیم:

1- میزان تأثیر درس‌های دیپلم، در حالتی که داوطلب در گروه آزمایشی متناسب با رشته خود شرکت کرده، 15 درصد است. به عبارتی یک هفتم نمره داوطلب را معدل دیپلم تشکیل می‌دهد.

2- در حالتی که گروه آزمایشی داوطلب متفاوت از دیپلم او باشد، در آن صورت میزان تأثیر در زیر گروه‌های هر یک از گروه‌های آزمایشی متفاوت است.

3- موضوع تأثیر معدل دیپلم در آزمون سراسری، نشان دهنده این است که درس‌های سال سوم اهمیت زیادی دارد؛ بنابر این دانش‌آموزان سال سوم باید تمام تلاش خود را به‌کار گیرند تا در این سال بهترین نتیجه را بگیرند.

4- از آنجا که بخش قابل توجهی از پرسش‌های کنکور از محتوای سال سوم است، بنابر این داوطلب با کسب معدل مطلوب، آمادگی خود را در پاسخ دهی به پرسش‌های کنکور نیز افزایش می‌دهد و به این ترتیب با یک تیر دو نشان می‌زند.

عکس : محمود اعتمادی

با توجه به پایان ترم اول، در صورتی که از نتیجه ترم اول رضایت ندارید،  ضروری است که در مطالعه و یادگیری درس‌های ترم دوم، بیشتر تلاش کنید تا جلوی ضرر را بگیرید.

اما نکته‌ای که باید دانش‌آموزان سال دوم هم به آن دقت داشته باشند، این است که بخشی از مطالب سال سوم در پایه دوم پی‌ریزی شده است؛ بنابراین اگر فردی به صورت پایه‌ای و درست آنها را یاد نگیرد، در سال سوم، که مطلب کامل‌تر و پیچیده‌تر شده، دچار مشکل می‌شود. پس باید از سال دوم برای یادگیری دقیق و مفهومی مطلب‌های درسی برنامه‌ریزی کرد تا در سال سوم نتیجه بهتری گرفت.

و اما دانش‌آموزان دوره راهنمایی و سال اول دبیرستان نیز باید توجه داشته باشند که بهمن و اسفند از ماه‌هایی است که میزان اتلاف وقت در آن زیاد است ، از آنجایی که این دو ماه با پایان سال و تعطیلات نوروز ختم می‌شود، بسیاری از دانش‌آموزان عملاً از درس و مطالعه دور شده و نه تنها ضعف‌های ترم اول خود را جبران نمی‌کنند، بلکه از درس‌های ترم دوم خود نیز غافل می‌شوند.

کد خبر 73924

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز