چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
۱ نفر

روز دوازدهم بهمن سال۱۳۵۷ امام خمینی‌(ره) بعد از ۱۵ سال دوری، با ورود به وطن مستقیم به بهشت زهرا(س) رفت تا سخنرانی تاریخی خود را در جوار شهدا آغاز کند.  

جایگاه جلوس

به گزارش همشهری آنلاین، امام خمینی(ره) در این روز در قطعه۱۷ بهشت زهرا(س) بر مزار شهدای انقلاب اسلامی ایران، برای حدود ۳میلیون نفر نطق تاریخی خود را ایراد کرد.

گلباران جایگاه جلوس

آن‌روزها مردم انقلابی با هر وسیله‌ای خود را به بهشت زهرا(س) می‌رساندند تا در مراسم تشییع و تدفین شهدای انقلاب شرکت کنند و با خانواده‌هایشان همدردی کنند و پس از اقامه نماز بر پیکر شهدا، شعارهای انقلابی هم سر دهند. در روز ورود امام هم بهشت زهرا(س) استقبالی تاریخی را به همراه داشت.

گلباران جایگاه جلوس

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

از  سخنرانی امام در جمع مردمی که از سرتاسر شهر تا بهشت‌زهرا(س) پیاده به دنبال امامشان دویدند و از شب پیش و ساعات اولیه بامداد در محل بهشت‌زهرا تجمع کردند، سال‌ها می‌گذرد. حالا پس از ۴۴سال جایگاه جلوس امام خمینی(ره) در بهشت زهرا(س) در جوار مزار شهدا به نمادی از پایداری انقلاب اسلامی تبدیل شده است و هرسال با حضور اقشار مختلف ضمن گلباران این قطعه به عنوان جایگاه جلوس امام راحل، آغاز دیگر سالگرد پیروزی شوهمند انقلاب اسلامی ایران را گرامی می‌دارند.

گلباران جایگاه جلوس

امسال هم به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب  در جوار جایگاه جلوس مراسم معنوی برگزار شد. تجدید بیعت با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب یاد و خاطره ورود تاریخی معمار کبیر انقلاب به میهن، اجرای سرودهای مذهبی و ملی از جمله «خمینی ای امام» و «الله اکبر خمینی رهبر» و برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و صلواتی در کنار جایگاه جلوس و اهدای بسته‌های فرهنگی و شاخه گل بین مهمانان از جمله برنامه‌های این مراسم معنوی است.

گلباران جایگاه جلوس

کد خبر 738777

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha