شهردار منطقه ۱۲ از تأسیس مؤسسه فرهنگی-هنری آرتین (نام کودک بازمانده از حادثه تروریستی شاه‌چراغ) در عمارت تاریخی وزیردفتر خبر داد.

عمارت وزیر

به گزارش همشهری آنلاین، امیر یزدی  شهردار منطقه ۱۲ گفت: پس از احیا و مرمت خانه تاریخی وزیردفتر واقع در محله قدیمی سنگلج، بنا بر تصمیم مالک مقرر شد از این فضا برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری استفاده شود که به همین منظور مؤسسه فرهنگی-هنری‌ای به نام آرتین، کودک بازمانده از حادثه شوم تروریستی شاه‌چراغ در آن شکل گرفت.

یزدی توضیح داد: عمارت وزیر دفتر دارای زمینی به مساحت ۶۰۰ مترمربع به همراه حدود ۷۰۰ متر زیربناست که در ۲ طبقه در گذر وزیردفتر واقع شده است. مراحل احیا و مرمت این خانه تاریخی با مشارکت بخش خصوصی به پایان رسیده و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری برای مصارف فرهنگی-هنری است.

میرزا هدایت‌الله وزیردفتر از رجال دوره ناصرالدین‌شاه و پدر دکتر مصدق بود. همسر وی و مادر دکتر مصدق، ملک‌تاج خانم فیروز ملقب به نجم‌السلطنه، نوه عباس‌میرزا بود که بیمارستان نجمیه فعلی تهران واقع در پل حافظ از موقوفات وی است.

سال ۱۳۹۹ شخصی به نام دکتر خواجه پیری، عمارت وزیردفتر که از املاک میرزا هدایت‌الله بود، از ۳۷ وارث نهایی آن خریداری و احیا می‌کند. این ملک به گفته صاحبان فعلی آن، هم‌اکنون برای مقاصد فرهنگی-هنری در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

کد خبر 735704
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha