همشهری آنلاین: رئیس پارلمان اروپا خواستار مشارکت اتحادیه اروپا و ایران در پروژه انتقال گاز دریای خزر به اروپا شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر هانس گرت پوئترینگ از اتحادیه اروپا درخواست کرد برای دستیابی به راهکارهای عملی جهت مشارکت ایران در طرح انتقال گاز دریای خزر به اروپا (نابوکو) گام بردارد.
 
وی در دیدار روز سه شنبه اول بهمن با صفری، معاون اروپای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در محل پارلمان اروپایی در بروکسل همچنین بر حق ایران برای دستیابی به انرژی هسته‌ای و نقش مهم تهران در جهت ایجاد و استقرار صلح و آرامش در منطقه تا‌کید کرد.

وی در این حال از ایران خواست تا همچنان از همه امکانات و توان خود برای استقرار ثبات و امنیت در منطقه تلاش کند.

پوئترینگ در بخش دیگری از این دیدار از سرمایه‌گذاری‌های مادی و معنوی ایران در سال‌های اخیر در امر مبارزه با مواد مخدر، قدردانی و بر گسترش همکاری دوجانبه اتحادیه اروپایی و ایران در این رابطه تاکید کرد.

معاون اروپای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با تاکید بر نقش با اهمیت ایران در منطقه و حل و فصل مسایل و مشکلات کنونی در این منطقه مهم و حساس، به ظرفیت‌ها و منابع قابل توجه انرژی در ایران اشاره و آمادگی کشورمان را برای تامین انرژی مورد نیاز اروپا اعلام کرد.

وی همچنین در پارلمان اروپا، مواضع ایران را در خصوص مسایل بین‌المللی تشریح کرد.

صفری با اشاره به جنایات غزه، اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی و کشتار تدریجی علیه فلسطینیان را تقبیح و سکوت محافل بین‌المللی و به ویژه از مواضع دوگانه کشورهای غربی و اتحادیه اروپایی در این رابطه انتقاد کرد.

معاون اروپای وزارت امور خارجه با حضور در نشست عمومی هیات روابط با جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپایی، از جامعه بین‌المللی و به ویژه کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا کمک‌های بشردوستانه خود را به مردم غزه تقویت کنند.

صفری باردیگر در این نشست، از نقش ایران در ایجاد ثبات، آرامش و امنیت در عراق و افغانستان، گرجستان و دیگر مناطق سخن گفت و در خصوص مبارزه همه جانبه ایران با مواد مخدر در سال‌های اخیر، افزایش تولید این گونه مواد را در افغانستان، برای منطقه و کشورهای اروپایی خطرناک توصیف کرد.

کد خبر 73560

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز