ماجرای شکل‌گیری مؤسسه نباء عظیم در محله بریانک به دهه هفتاد و برگزاری هیأت‌های هفتگی حضرت بقیةالعظم (عج) در شب‌های جمعه این محله می‌رسد. در جلسات هفتگی این هیأت، برنامه فرهنگی و تربیتی متنوعی برای ترویج فرهنگ اسلامی -ایرانی و رفع مشکلات خانوادگی برگزار می‌شود.

بهاره خسروی

همشهری آنلاین- بهاره خسروی :به مرور زمان انجام امور خیریه و کمک به نیازمندان هم بخشی از کارهای هیئت شده و با برگزاری برنامه‌های متعدد به یک مجموعه فرهنگی تبدیل شد. ۲ سال پیش این مجموعه با هدف ترویج فرهنگ ایرانی - اسلامی به زبان روز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یک مؤسسه فرهنگی هنری به ثبت رسید تا با استفاده از ظرفیت مساجد، قدم اثرگذاری برای تبلیغ دین برداشته شود.

 خواندنی‌های  بیشتر را  اینجا دنبال کنید

خانواده اولویت فرهنگی برنامه‌ها

«تربیت نسلی موفق از دستورات دینی است.» «محمد علی منصوریان دامغانی» با بیان این مطلب گریزی به روزهای نخست برپایی هیأت‌های هفتگی حضرت بقیة االعظم می‌زند: « از سال ۱۳۷۶ جلسه‌های هفتگی هیأت با نظارت پدرم که در مقام اجتهاد حوزوی و از اساتید دانشگاه هستند، در قالب‌های مختلفی مانند، جلسه پرسش و پاسخ به شبهات در محله بریانک برگزار می‌شد. به مرور برپایی کارگاه‌های آموزش و مشاوره خانواده هم به این جلسات آخر هفته اضافه و اجرای برنامه‌های خیریه‌ای و کمک به نیازمدان و توزیع سبد کالا در حد بضاعت مجموعه و اردوهای زیارتی همچون عتبات و مشهد مقدس از فعالیت‌های دائمی این مجموعه شد. » او درباره برنامه‌های فرهنگی مؤسسه می‌گوید: « برپایی کارگاه‌های آموزشی و جلسات مشاوره خانواده، جلسات هفتگی و مناسبتی معرفت افزا و توسل به ذوات مقدس معصومین، سفرهای زیارتی، مهدکودک قرآنی، آموزش حفظ و قرائت قرآن ویژه کودکان ۷ تا ۱۲ سال، همایش‌هایی چون شیرخوارگان حسینی و امور خیریه از مهم‌ترین برنامه‌های مؤسسه نباء عظیم برای علاقه‌مندان به موضوعات دینی است.»


فعالیت‌های فرهنگی با همراهی مساجد

استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی مساجد، نهادها، ارگان‌های فرهنگی برای در برگیری بیشتر افراد از دیگر اهداف مؤسسه فرهنگی نباء عظیم است : «بخش مهمی از برنامه‌های فرهنگی ما به مناسبت‌های مذهبی در مساجد یا مدارس اجرا می‌شود. برای مثال در ایام فاطمیه (س) همایش و نمایشگاهی با عنوان حجاب و عفاف در مسجد جامع امام حسن مجتبی (ع) محله بریانک برگزار کردیم. بیشترین هدف ما برای تبلیغ دین اجرای برنامه‌های فرهنگی با تمرکز در محله است تا متناسب با نیاز نسل جدید پاسخگوی سؤالات و شبهات آن‌ها در حوزه دین باشیم. »

فعالیت‌های فرهنگی با محوریت محله

کد خبر 734973

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha