سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۵:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رومن آبراموویچ، میلیاردر روسی و صاحب باشگاه صاحب‌نام چلسی لندن، ظاهرا در تلاش فروش باشگاه خود است. گفته می‌شود که آبراموویچ در پی بحران مالی جهانی، بخش هنگفتی از سرمایه چندین میلیاردی خود را از دست داده است.

باشگاه پرآوازه چلسی لندن از برکت سرمایه "بی‌کران" صاحب روسی‌اش، رومن آبراموویچ، این امکان را در سال‌های اخیر داشت که ستارگان متعددی را به خدمت خود درآورد و نقش مهمی، چه در لیگ برتر انگلیس و چه در لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا بازی کند.

حال به نظر می‌رسد که آبراموویچ قصد دارد مسئولیت این سرگرمی نسبتا پرهزینه را به ثروتمند دیگری واگذار کند. به گزارش رسانه‌های انگلیس، مشاوران آبراموویچ در حال حاضر در دوبی و عربستان سعودی در پی شیوخی پولدار هستند که مایل باشند چلسی را از او بخرند.

این خبر را از جمله پایگاه اینترنتی نشریه‌های انگلیسی "ساندی تایمز" و "میرور" منتشر کرده‌اند. این درحالی است که یکی از سخنگویان باشگاه چلسی این خبر را «پوچ و مهمل» خوانده است. علیرغم این تکذیب رسمی، رسانه‌ها به این نکته اشاره می‌کنند که آبراموویچ بخش بزرگی از سرمایه خود را در پی بحران مالی جهانی از دست داده و میزان سرمایه او در طی تنها چند ماه، از ۱۷ میلیارد یورو به ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو کاهش یافته است.

در دیدار اخیر چلسی در لیگ برتر انگلیس که شنبه گذشته (28 دی) در برابر استوک سیتی برگزار شد و به پیروزی ۲ بر یک  چلسی انجامید، آبراموویچ تنها ۱۵  دقیقه نخست بازی در استادیوم حضور داشت. 

این میلیاردر روسی پنج سال و نیم پیش باشگاه چلسی را خرید و در طی این مدت حدود ۵۰۰ میلیون یورو در این باشگاه سرمایه‌گذاری کرد. البته دست‌ودل‌بازی‌های آبراموویچ برای شکار ستارگان جدید و هم‌چنین سرمایه‌گذاری‌های گوناگون، مدتی پیش فروکش کرد و او از جمله لوئیز فلیپه اسکولاری، سرمربی برزیلی تیم را از خرید بازیکنان تازه‌نفس منع کرد. 

به گزارش دویچه‌وله، باشگاه چلسی لندن در حال حاضر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو بدهی دارد که ۸۷۰ میلیون یورو از آن به وامی مربوط می‌شود که چلسی باید به خود آبراموویچ بازپرداخت کند.

کد خبر 73444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز