دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۴:۵۶
۰ نفر

گروه ورزشی: این روزها در لیگ برتر فقط امتیاز است که اهمیت دارد.

مهم نیست که منچستریونایتد مقابل اورتون با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید. حالا منچستریونایتد که هفتمین پیروزی متوالی‌اش را به دست آورد با 53 امتیاز از 23 بازی به تنهایی صدرنشین است.

اورتون در دو هفته گذشته توانسته بود لیورپول و آرسنال را متوقف کند و مطابق انتظار حریف سرسختی برای منچستر بود. ولی در آخرین دقیقه نیمه‌اول اعلام یک ضربه پنالتی به نفع میزبان به رونالدو فرصت داد تا تک‌گل بازی را به ثمر برساند. در پایان بازی مربیان دو تیم نظرات متضادی درباره این حادثه داشتند. دیوید مویس، سرمربی اورتون برخورد غیرعمدی آرتتا با کریک را شایسته اعلام پنالتی نمی‌دانست ولی فرگوسن عقیده داشت که داور علاوه بر این در نیمه‌دوم هم باید یک پنالتی به نفع تیمش اعلام می‌کرد.

فرگوسن که پیش از بازی از پیشرفت اورتون در 5 فصل اخیر و عملکرد مویس، هموطنش روی نیمکت این تیم تمجید کرده بود، بعد از بازی هم اعتراف کرد که تیمش روز آسانی نداشته: «این روزی طولانی برای ما بود، هرچند فکر می‌کنم در نیمه‌دوم هم می‌توانستیم یک پنالتی داشته باشیم. مهمترین چیز این است که ما روند پیروزی‌هایمان را حفظ کردیم. هفته آینده در خارج از خانه بازی سختی با وستهم داریم.

همه تیم‌ها در ادامه راه امتیاز از دست خواهند داد. فقط امیدوارم که ما امتیازات زیادی از دست ندهیم.» فرگوسن درباره صدرنشینی تیمش اضافه کرد: «این یک مزیت است. هرچند موضوع مهمی نیست، چون هنوز 15 بازی باقی مانده ولی همیشه صدرنشین لیگ بودن بهتر از هر رتبه دیگری است.»

در این بازی کم‌حادثه، فان‌درسار توانست برای دوازدهمین بازی متوالی دروازه‌اش را بسته نگه دارد و با 1122 دقیقه بدون گل خورده، رکورد جدیدی در لیگ فوتبال انگلیس به جا بگذارد. رکورد قبلی در اختیار استیودت دروازه‌بان ردینگ بود که در فصل 79-1978 به دست آمده بود. فرگوسن در تمجید از دروازه‌بان هلندی‌اش گفت: «او خونسردی و تجربه فوق‌العاده‌ای به تیم منتقل می‌کند.

عملکرد ادوین برای ما خیره‌کننده بوده. وقتی خواندم که آخرین گلی که دریافت کردیم در ماه نوامبر و مقابل آرسنال بوده، نمی‌توانستم باور کنم. این باورنکردنی است. ادوین آرامش و اطمینان زیادی به بازیکنانی که جلوتر از او بازی می‌کنند، منتقل می‌کند.»

تساوی خانگی آرسنال

تساوی بدون‌گل خانگی آرسنال مقابل وستهم برای هواداران این تیم نگران‌کننده به نظر می‌رسد. آرسنال این روزها نه‌تنها نتیجه نمی‌گیرد، بلکه دیگر از بازی روان و دیدنی این تیم هم خبری نیست. در این وضعیت، بازگشت به رتبه چهارم هم برای آرسنال تبدیل به کار سختی شده. وستهم که پیش از این در خانه چلسی و لیورپول هم به تساوی رسیده بود، با دفاع فشرده و نمایش عالی آپسون و کالینز در قلب دفاع به خوبی مقابل حملات میزبان مقاومت کرد. بهترین فرصت آرسنال در این بازی ضربه سر آدبایور در اواسط نیمه‌دوم بود که زاویه نداشت و در دستان گرین دروازه‌بان آماده وستهم قرار گرفت.

ونگر برای این بازی به فان‌پرسی، آماده‌ترین مهاجمش استراحت داده بود و دلیل آن را بازی سه‌شنبه تیمش مقابل کاردیف در جام حذفی اعلام کرد. با توجه به فاصله 10 امتیازی آرسنال با منچستریونایتد به نظر می‌رسد که اولویت آرسنال جام حذفی باشد و تصمیم ونگر هم این مسئله را تایید می‌کند.

ونگر بعد از بازی درباره دلیل تساوی تیمش گفت: «ما 70 درصد از مالکیت توپ را در اختیار داشتیم ولی نمایش دفاعی آنها عالی بود. در یک‌سوم پایانی خلاقیت کمی داشتیم، به ویژه در پاس‌های آخر  و ضربات ایستگاهی. نمی‌توانم جنگندگی تیم را زیر سئوال ببرم ولی بعد از بازی یکشنبه در کاردیف و بازی فرسایشی چهارشنبه در اورتون، طراوت کمتری داشتیم.» آرسنال خوش‌شانس بود که آستون‌ویلا هم در خانه‌اش مقابل ویگان به تساوی بدون گل رسید.

 بدین ترتیب اختلاف دو تیم که برای کسب رتبه چهارم می‌جنگند، همچنان 5 امتیاز است. فولام هم در خانه با نتیجه 3 بر یک پورتسموث را شکست داد تا موقعیت تونی آدامز روی نیمکت این تیم بیش از هر زمانی
به خطر بیفتد.

کد خبر 74444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز