ایلان ماسک می‌گوید که اسپیس ایکس می‌تواند اولین پرواز مداری استارشیپ را در ماه فوریه انجام دهد.

پرتاب استارشیپ به فضا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از اسپیس، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، وسیله نقلیه عظیم استارشیپ اسپیس‌ایکس می‌تواند ماه آینده برای اولین بار در مدار زمین قرار بگیرد.

اسپیس‌ایکس ماه‌ها است که خود را برای اولین پرواز آزمایشی مداری استارشیپ، نسل جدید سیستم حمل‌ونقل در اعماق فضا آماده می‌کند. این شرکت اکنون در حال آماده‌سازی و کارهای مقدماتی است، اما در حدود شش هفته دیگر، استارشیپ زمین را ترک خواهد کرد. 

ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیر عامل اسپیس ایکس در روز شنبه (۷ ژانویه) در واکنش به گمانه‌زنی‌ها درباره فرستادن استارشیپ به فضا، در توییتر گفت: «در اواخر فوریه یک پرتاب واقعی خواهیم داشت. بسیار محتمل است که در ماه مارس استارشیپ در مدار قرار بگیرد.»

اسپیس‌ایکس در حال توسعه استارشیپ برای حمل انسان و محموله‌های مورد نیاز به ماه و مریخ و کارهایی از این دست است. این وسیله نقلیه غول پیکر از دو عنصر تشکیل شده است که هر دو به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاملا قابل استفاده مجدد باشند: یک تقویت‌کننده بزرگ مرحله نخست به نام سوپرهِوی و یک فضاپیما با ارتفاع ۵۰ متر معروف به استارشیپ.

پرواز آزمایشی مداری پیش رو ظاهرا شامل یک نمونه اولیه سوپرهِوی معروف به بوستر ۷ و استارشیپ رده ۲۴ شیپ خواهد بود. اسپیس ایکس هر دو نمونه اولیه را در پایگاه فضایی استاربیس خود در جنوب تگزاس در شرایط مختلفی آزمایش می‌کند. 

برای مثال، بوستر ۷ و شیپ ۲۴ آزمایش‌های آتش استاتیک را انجام داده‌اند. آزمایشی که در آن موتورهای رپتور خود را در حالی روشن می‌کنند که به زمین متصل هستند.

بیشتر بخوانید:

در پرواز آزمایشی پیش رو، استارشیپ از زمین بلند خواهد شد. شیپ ۲۴ یک بار به دور زمین می‌چرخد و سپس در اقیانوس آرام در نزدیکی جزیره کائوآئی هاوایی سقوط خواهد کرد. بوستر ۷ ظاهرا در خلیج مکزیک در نزدیکی سواحل تگزاس، سقوط می‌کند. 

از ۵ می ۲۰۲۱ تا به امروز، این آزمایش مداری، اولین پرواز آزمایشی استارشیپ خواهد بود. 

کد خبر 734028
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha