دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی در گلستان آغاز شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیر حفاظت محیط زیست گلستان گفت: در این طرح که تا 8 بهمن ادامه دارد کارشناسان ایرانی و دو پرنده‌شناس هلندی در هفده مکان، این پرندگان را سرشماری می‌کنند.

علی‌نژاد افزود تعیین جمعیت و وضع پرندگان بومی و مهاجر، بررسی کیفیت زیستگاههای این پرندگان و تهیه آمار واطلاعات لازم از اهداف اجرای این طرح است.

تنوع زیستی اطراف تالابهای استان موجب شده است شمار زیادی از پرندگان آبزی، کنارآبزی و خشکزی برای زمستان گذرانی یا زادآوری به گلستان مهاجرت کنند.

وی گفت از پرندگانی که زمستان‌ها در گلستان دیده می‌شوند 102 گونه بومی هستند و 92 گونه برای زمستان گذرانی، 19 گونه به صورت اتفاقی و 81 گونه برای تولید مثل به استان مهاجرت می‌کنند.

وی، فلامینگو، قو، انواع اردکها، غاز، کاکایی، پرستوی دریایی و حواصیلها را از گروه پرندگان آبزی و خروس‌کولی، سلیمها و آبچلیکها را از پرندگان کنارآبزی و همچنین پرندگانی نظیر کوکرها، کلاغ سیاه،کوکو، زنبورخوارها، سبزقبا، جغدها،سارگپهها، سنقرها، شاهین، دلیجه، عقاب، (دریایی دم‌سفید و شاهی) را از پرندگان خشکزی نام برد.

تالابهای آلماگل، آلاگل، آجی گل،گمیشان،حاشیه شرقی خلیج گرگان و تالابهای اینچه و دانشمند از جمله مناطقی هستند که پرندگان آبزی و کنار آبزی برای زمستان گذرانی به آنجا مهاجرت می‌کنند.

کد خبر 73394

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز