عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را پیرامون لایحه ساماندهی تعطیلات کشور ارائه کرد.

ابوالفضل ابوترابی

به گزارش همشهری آنلاین، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه ساماندهی تعطیلات کشور، اظهار کرد: دولت به‌منظور ساماندهی تعطیلات لایحه‌ای را تدوین کرده است که بر اساس آن در مرحله اول قرار است پنجشنبه‌ها در سراسر کشور تعطیل شود.

وی با تأکید بر اینکه برای ساماندهی تعطیلات لازم است تعطیلات در کشور یکسان‌سازی شود، افزود: در زمان حاضر یک‌سری ادارات و وزارتخانه‌ها در روزهای پنجشنبه در تهران تعطیل و در شهرهای دیگر فعال هستند؛ لذا برای اینکه بتوانیم وضعیت کشور در تعطیلات را با دنیا قیاس کنیم باید باید تعطیلات در سراسر کشور یکسان شود.

عضو کمیسون شوراهای مجلس با بیان اینکه دولت با این لایحه به‌دنبال ایجاد یک رویه یکسان در تعطیلات است، ادامه داد: لذا دولت با این لایحه به‌دنبال این است که پنجشنبه‌ها را برای همه ایرانی‌ها در سراسر کشور تعطیل اعلام کند، این یک قدم رو به جلو برای ساماندهی تعطیلات است.

ابوترابی با تأکید بر اینکه در مرحله بعد تعطیلات با سایر کشورها مقایسه و ساماندهی می‌شود، گفت: این لایحه در ۲ فاز است؛ اول یکپارچه‌سازی تعطیلات در کشور و در فاز بعد تعطیلات را با سایر نقاط دنیا مقایسه می‌کند که ما چقدر تعطیلات داریم و چه‌میزان همپوشانی دارد و در نهایت به یک ساماندهی در این زمینه برسیم.

نماینده نجف‌آباد در مجلس با بیان اینکه ساماندهی تعطیلات امری ضروری است، گفت: این ساماندهی با هدف کاهش تأثیرات منفی تعطیلات بر تولید و همچنین استفاده بهتر از تعطیلات رسمی کشور برای رونق دادن به حوزه گردشگری تدوین شده است.

 اخیراً علی‌اصغر شالبافیان گفت: طرح سازمان‌دهی تعطیلات با هماهنگی وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و آموزش و پرورش، همچنین سازمان اداری‌ و استخدامی کشور و معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری در دستور کار معاونت گردشگری قرار گرفته است.

وی با اشاره به پیگیری طرح ساماندهی تعطیلات با دو رویکرد استفاده بهتر از تعطیلات رسمی کشور برای رونق دادن به حوزه گردشگری و اضافه شدن یک روز به تعطیلات هفتگی، اظهار کرد: بخشی از این مأموریت در اصلاح ماده ۸۷ مدیریت خدمات کشوری که در دستور کار دولت قرار داشت، پیگیری و نهایتاً طی جلسات متعدد در تاریخ ۱۸ آبان ماه امسال توسط هیئت وزیران تصویب و توسط رئیس‌جمهور در قالب لایحه‌ای برای تصویب تقدیم مجلس شد.

کد خبر 733712
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    28 5
    برای هماهنگی بابقیه دنیا بجای ۵شنبه وجمعه باید جمعه وشنبه راتعطیل کنیم.
    • بیاتی IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      1 0
      الان من درشرکت کارمی کنم 12ساعت درروزسرپاهستم وسرکوره ذوب کارمی کنم که کارهرادمی نیست درزمستان حرارت جهنم رادارددرتابستان ببین فکرکن چه طوره... تانباشی نمی تونی نظربدی تعطیلی هم درهفته نداریم ایابرای ما حتی سه روزدرهفته هم تعطیلی درنظرگرفته شودایاهرکسی قادربه انجام این کاراست.
  • ملک IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    23 0
    برای بهینه سازی و بازدهی مؤثر، تعطیلات آخر هفته دو روز باید با تعطیلات آخر هفتهٔ تمام دنیا پوشش داشته باشد، در غیر اينصورت مؤثر و سودمند نخواهد بود!...
  • اکبر IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    19 4
    با تعظیلی پنچ شنبه و جمعه در ایران و تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه در تمام دنیا ، عملا کشور 4 روز کاری مفید با دنیا فرق می کند یعنی ارتباط کاری و تجاری با دنیا عملا تعطیل میشود و روزهای موثر دوشنبه تا چهار شنبه هست حالا قبلا پنچ شنبه هم بود که عملا به لطف نمایندگان همیشه درصحنه یک روز هم کمتر شد ، قطار پیشرفت همچنان پیشتاز هست و بقیه دارند حسادت میکنند
  • غریبه IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    8 2
    نمایندگان ودولت مردان فهمیدند که سرکار بودن مدم دیگه فایده ندارد پس بهتر است که تعطیل باشند دردسر کمتر
  • باهر IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    8 14
    تعطیلات ایران نباید با تعطیلات کشورهای پیشرفته مقایسه شود چون آنها پیشرفت لازم را کرده اند و هنوز هم در میدان پیشرفت یکه تاز هستند ولی کشور عقب مانده ای مثل ایران که حداکثر کار مفید یک کارمندش در روز سه ساعت هم نیست نباید تعطیلات آن افزایش یابد و باید کار بیشتری انجام دهند گرچه کار مفید کارکنان کشورهای پیشرفته بین پنج تا هفت ساعت کار مفید و موثری در روز هست که ایران هرگز به پای آنها نخواهد رسید چون در ایران نه شایسته سالاری حاکم هست نه قانون‌گرایی و نه شفافیت ونه برخورد و مواخذه با افراد با عملکرد مخرب بخاطر قوم و خویش سالاری.
  • Borzoo NO ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    10 9
    فعلا که مدارس از دو سال پیش تعطیله.. ادارات هم با کندی کار مردم را راه میندازند.و با این وضع باید گفت که همه چیز تعطیله..احتیاجی به تصویب نداره
  • شاهین NL ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    2 15
    به نظر من تعطیلات رسمی در ایران خیلی زیاد است و این اصلا برای اقتصاد مملکت خوب نیست. برای مثال در هلند کلا ۶ روز تعطیلات رسمی در سال هست، ضمنا در تمام دنیا شنبه و یکشنبه تعطیل است ، با این طرح ایران فقط ۳ روز در هفته مراوده تجاری با سایر دنیا خواهد داشت.
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    9 5
    تعطیلی شنبه مفیدتراست
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    8 5
    در دنیا شنبه یکشنبه تعطیل میشه در ایران پنج شنبه و جمعه تعطیل یعنی ۴ روز هفته با دنیا ارتباطی نداریم وقت کاری ما با دنیا سه روزه
  • شهروند IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    1 6
    هر یک سال از ۵۲ هفته تشکیل میشود و این بدان معناست که ۵۲ تا روز جمعه داریم که تعطیل است،حالا با تعطیل کردن ۵شنبه ها،بطور رسمی ۱۰۴ روز تعطیلات در یکسال بطور قاتونی و رسمی خواهیم داشت که از تعداد روزهای سال (۳۶۵ روز) فقط ۲۶۱ باقی میماند از طرفی تعداد تعطیلی نوروزی و تعطیلات مناسبتی را نیز مخاسبه کنیم،حدود ۴۰ روز نیز از ۲۶۱ روز کسر میشود،مانده روزهای کاری مفید،حدود ۲۲۰ روز باقی میماند،اکثر کشورهای اروپایی و آسیایی،روزهای شنبه و یکشنبه،تعطیل میباشند،یعنی ۱۰۴ روز،بابت انحام امور اقتصادی و مالی و ... با کشورهای صنعتی و پیشرقته دنیا نمیتوانیم ارتباط کاری و ... داشته باشیم در نتیجه ۱۰۶ روز کاری مفید در یکسال خواهیم داشت.حالا فکر کنید آیا با تعداد روزهای کاری حدود ۱۰۰ روز،ما میتوانیم چرخ اقتصاد و ... کشورمان را با سرعت بالای پیشرفت اقتصادی و تکنولوزی و ... که دیگر کشورها دارند،برسانیم؟اصلا با عقل جور در می آید؟کمی بیشتر فکر کنید و تصمیمات حساب شده بگیرید که لااقل موجب پیشرفت کشور،گردد.
  • مرتضی IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    2 5
    اگر به مانند همه دنیا 2 روز شنبه و یکشنبه را تعطیل کنند و به موازاتش تعطیلات رسمی هم فقط یک هفته(7 روز) در عید نوروز ، 3 روز در عید فطر ، 1 روز در عید غدیر ، 1 روز در عید مبعث ، 1 روز در عاشورا و 1 روز هم سیزدهم فروردین (جمعا14 روز) باشه و بقیه تعطیلات را بطور کامل حذف کنند تمام کارهای اقتصادی ، تجاری و آموزشی کشور روان شده و بی تردید سروسامان میگیره .
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    0 0
    اگه تعطیل بشه خیلی عالیه