عضو شورای شهر تهران درباره فضای رسانه‌ای اخیر که علیه شهردار تهران صورت گرفته است، گفت: وقتی مترو در زمان شهرداری قالیباف تحویل داده شد، آنها گفتند زیرساخت کافی است و باید تقویت کنیم، حالا می‌بینیم که نه تنها واگنی اضافه نشد، بلکه واگن‌های موجود هم فرسوده شده و اشکالاتی پیش آمده است.

احمد علوي

به گزارش همشهری آنلاین، سید احمد علوی در یکصد و نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه به عدم کارآمدی و ترک فعل در خصوص آلودگی هوا اشاره شده و اتفاقاً درست است و باید از قوه قضاییه بخواهیم ورود کند، تأکید کرد: روزی که ما شرکت واحد اتوبوسرانی را با پنج هزار اتوبوس تحویل دادیم و قرار بود به ۹ هزار دستگاه برسیم، با کمتر از هزار و ۷۰۰ دستگاه از اصلاح طلبان تحویل گرفتیم. نه اتوبوسی خریداری شده بود و نه اتوبوسی تعمیر شده بود. اتوبوسی که در آن زمان با یک میلیارد تومان تهیه می شد امروز به پنج میلیارد تومان رسیده و اگر این پنج میلیارد تومان را در تعداد اتوبوس هایی که باید تهیه شود، ضرب کنیم، می بینیم که چقدر به جیب شهروندان ضرر زده شده است.

او با بیان اینکه وقتی مترو در زمان شهرداری قالیباف تحویل داده شد، آنها گفتند زیرساخت کافی است و باید تقویت کنیم، گفت: حالا می‌بینیم که نه تنها واگنی اضافه نشد، بلکه واگن‌های موجود هم فرسوده شده و اشکالاتی پیش آمده است. زمانی هر کیلومتر با ۲۰۰ میلیارد تومان ساخته می‌شد، اما امروز هر کیلومتر با هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ساخته می شود؛ حساب کنید این موضوع چه ضرری به جیب مرم تهران زده است؟

علوی با اعلام اینکه مدیریت شهری در تعویض تاکسی‌ها و ون‌ها موفق بوده و این ربطی به اختلاف نظرها و مشکلات ندارد، گفت: اینکه عملکردها را به گونه‌ای بیان کنند که اقدمات در چهار سال قبل رو به جلو بوده و متوقف شده، درست نیست. می توانستند در خصوص نفرآباد و بافت فرسوده بنشینند و مشکل نفرآباد، محله شوش، کرمان و قزوین را رفع کنند، اما این اراده را نداشتند. به همین دلیل مردم تهران ممنون آقای چمران و آقای زاکانی و کسانی هستند که در کمیسیون ماده پنج این مشکل را برطرف کردند.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: برخی در ماشین می‌نشینند و وضعیت را بررسی می‌کنند و اگر پیاده می‌شدند و آسفالتی که در کف خیابان ها توزیع شده می‌دیدند می‌دانستند کار انجام شده است. می‌دیدند که چمن‌ها و فضای سبز در محلات ترمیم شده است. البته این به این معنا نیست که اختلاف نظر نداریم و همه مشکلات حل شده است.

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: ترک فعل موضوع مهمی است که باید توسط قوه قضاییه رسیدگی شود.

کد خبر 732312
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha