این‌روزها دوستداران و دلتنگان حاج قاسم سلیمانی تلاش می‌کنند برای گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها برنامه‌های مهمی در نظر بگیرند و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۸ نیز از این قاعده مستثنی نیست.

قاسمی

همشهری آنلاین_ مریم قاسمی : امسال در سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه١٨ با همکاری و مشارکت گروه‌های مردمی، سازمان‌ها و نهادها برنامه‌ها مختلف و متنوعی را اجرا می‌کند.

«یوسف مقدمی» معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه١٨ دراین‌باره‌ گفت:«همزمان با فرارسیدن ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش، موکب‌های پذیرایی و فرهنگی در نقاط مختلف از جمله میدان معلم و معابر پر رفت‌وآمدی مثل بلوار معلم، شمس‌آباد، شهید رجایی، خلیج فارس، باغ‌راه حضرت فاطمه (س) و برادران بهرامی و... راه‌اندازی شده و به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند.»

برگزاری یادواره و بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در مسجد امیرالمومنین (ع) محله یافت‌آباد یکی دیگر از برنامه‌هایی بود که معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه١٨ در آن نقش داشت. در این برنامه که پس از اقامه نماز مغرب و عشاء و با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، بسیجیان و اقشار مختلف برگزار شد سخنران‌ها درباره اخلاق و منش سردار دل‌ها به نکات مختلفی اشاره کردند و گروه سرود نوجوانان نیز هنرمندی‌شان را در معرض دید عموم مردم قرار دادند.

به گفته مقدمی، از برنامه‌هایی که معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه١٨ اجرا می‌کند، می‌توان به برپایی «همایش منادیان بصیرت» با همکاری ائمه جماعات مساجد، توزیع ۵ هزار کاربرگ با عنوان «جان‌فدا» ویژه برگزاری نقاشی کودکان زیر ٧ سال با مشارکت والدینشان و اهدای جوایز نفیس به آثار منتخب اشاره کرد که به طور همزمان در همه محله‌ها و نواحی به اجرا در خواهد آمد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه١٨ در ادامه درباره برنامه‌های‌ اختصاصی در هفته گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی توضیح داد : «طبق برنامه‌ریزی‌ها و با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه جنوب غرب تهران، روز چهارشنبه، مصادف با ١٤ دی‌ماه، بعد از نماز مغرب و عشاء، محفل انس با قرآن کریم با میزبانی از قاریان بین‌المللی و با حضور شهروندان و نمازگزاران مسجد پیغمبر (ص) واقع در محله تولیددارو برگزار خواهد.

 یک روز بعد، یعنی پنج‌شنبه، ١۵ دی‌ماه، در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای خاتم (ص) با حضور شهروندان و علاقه‌مندان به مطالعه و کتابخوانی از کتابی با عنوان «غریبه‌ای در شهر» به قلم «رضا شاعری» رونمایی می‌شود.

البته در روز جمعه ١٦ دی‌ماه نیز به همت اداره ورزش شهرداری منطقه١٨ اولین دوره مسابقات کشتی رده سنی نوجوانان با عنوان «جانم فدای حاج قاسم سلیمانی» با حضور بیش از ٣۵ تیم از نقاط مختلف در خانه کشتی شهیدان قربانی دستجردی واقع در محله ١٧ شهریور برگزار و به نفرات برتر جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.»

 به‌جز برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی که معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه١٨ به مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی تدارک دیده‌، محافل قرائت قرآن، نذری‌های صلوات و نان، نمایشگاه عکس و کتاب، پیاده‌روی خانواده با عنوان «همپای حاج قاسم» در محله‌های مختلف از جمله شادآباد، صادقیه (نعمت‌آباد)، ١٧ شهریور و شهید رجایی با مشارکت مردم و فعالان فرهنگی به‌صورت خودجوش و مردمی به اجرا درخواهد آمد.

  • نمایی از مراسم بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی در محله یافت‌آباد تهران

نذری‌ نان و صلوات و برپایی موکب‌های میهمانی در محله‌ها | رقابت کشتی‌گیران نوجوانان با عنوان «جانم فدای حاج قاسم»

نذری‌ نان و صلوات و برپایی موکب‌های میهمانی در محله‌ها | رقابت کشتی‌گیران نوجوانان با عنوان «جانم فدای حاج قاسم»

نذری‌ نان و صلوات و برپایی موکب‌های میهمانی در محله‌ها | رقابت کشتی‌گیران نوجوانان با عنوان «جانم فدای حاج قاسم»

نذری‌ نان و صلوات و برپایی موکب‌های میهمانی در محله‌ها | رقابت کشتی‌گیران نوجوانان با عنوان «جانم فدای حاج قاسم»

کد خبر 732168

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha