شنبه ۲۸ دی ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

در ماه‌های نخست اجرای طرح زوج و فرد همواره این سؤال مطرح بود که پلاک خودرو زوج است یا فرد.

 اما با اینکه مدت زیادی سپری شده، باز هم مسئله‌ زوج و فرد برای برخی از رانندگان حل نشده است.

با وجود اینکه محدوده طرح زوج و فرد کاملا مشخص است اما هنوز هم برخی از رانندگان که پلاک خودروی آنها با روز مجاز برای ورود به طرح زوج و فرد همخوانی ندارد، قصد ورود به محدوده این طرح را دارند.

این در حالی است که این اقدام آنها یکی از عوامل موثر در ایجاد ترافیک سنگین در خیابان‌های منتهی به طرح زوج و فرد به شمار می‌آید.

به همین منظور اخیرا پلاکارد‌هایی در سطح شهر نصب شده ‌است که از رانندگان می‌خواهد پیش از ورود به طرح، مجاز بودن پلاک خود را در آن روز ارزیابی کنند و در صورتی که نمی‌‌توانند به طرح وارد شوند پیش از نزدیک شدن به این محدوده مسیر صحیحی انتخاب کنند.

تحویل میوه در محل

تحویل غذا و پس از آن خواربار در محل ومنزل از جمله اقدامات خوب رستوران‌ها و مغازه‌ها بود که با استقبال گسترده مردم مواجه شد. کارآمدی این خدمات به اندازه‌ای زیاد بود که اخیرا برخی میوه‌فروشی‌ها هم هنگام خرید به مشتریان خود اعلام می‌کنند از این پس می‌توانند با یک تلفن، میوه‌های مورد نیاز خود را در محل سکونتشان دریافت کنند.

به این ترتیب، افراد سالمند و آنهایی که برای خروج از منزل دچار مشکل هستند، می‌توانند به سادگی میوه‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند. اما متاسفانه برخی میوه‌فروشی‌ها سفارش مشتری را طبق نظر او انجام نمی‌دهند.

برای مثال با وجود اینکه مشتری یک کیلو میوه سفارش داده است، 2 کیلو برای او ارسال می‌کنند یا اینکه میوه‌های نامرغوب و لهیده را به دست مشتری می‌دهند. از آنجایی که این خدمات به منظور رفاه حال مشتریان در نظر گرفته شده و دریافت آن برای مشتری بی‌هزینه هم نیست، انتظار می‌رود دقت بیشتری در مورد برآورده کردن نیاز مشتریان صورت گیرد.

زلزله روی سقف

زندگی مدرن باعث شده وجود انواع وسایل ورزشی مانند تردمیل و صندلی‌های ماساژ در برخی خانواده‌ها جزء لاینفک اثاثیه منزل شود. اما گاهی اوقات چوب ورزش همسایه بالایی را همسایه پایینی می‌خورد.

برای نمونه، برخی افراد صندلی‌های ماساژ را در زمان استراحت همسایه‌ها روشن می‌کنند و لرزش‌های مداوم آن ،سقف همسایه‌ پایینی را می‌لرزاند.

سقف‌های نازکی که به طور معمول بساز‌بفروش‌ها روی دست مردم می‌گذارند باعث می‌شود صدای صندلی ماساژ و دستگاه تردمیل که سهل است، صدای صحبت‌کردن آنها نیز مدام در گوش‌شان باشد.

رخنه صدا به خانه‌ همسایه مشکلی است که در اغلب مجتمع‌های مسکونی وجود دارد. حتی راه رفتن روی سقف‌های نازک سر و  صدا به راه می‌اندازد و بنابراین فقط زمانی که یاد بگیریم ملاحظه همسایه‌ها را بکنیم، زندگی بهتری در کنار یکدیگر خواهیم داشت.

رنگی نشوید

باجه‌ تلفن‌های کارتی و سکه‌ای هر از گاهی رنگ‌آمیزی می‌شوند و جلوه‌ای تازه می‌گیرند. اما گاهی اوقات که جناب نقاش‌باشی فراموش می‌کند با یک تکه کاغذ، تازه بودن رنگ را به آگاهی شهروندان برساند، لباس مردم حسابی راه‌راه‌ می‌شود.

البته این مورد گاه‌گاهی در مورد نیمکت‌های پارک و خیابان‌ها نیز صدق می‌کند.کارمند بخت‌برگشته‌ای را تصور کنید که چند روزی بیمار بوده و مجبور شده در خانه بماند.

حال پس از چند روزگذراندن استعلاجی که رئیس محترم در صحت و سقم آن شک دارد کارمند قصه ما با یکی از این باجه‌ها یا نیمکت‌های رنگی برخورد می‌کند.

به طور حتم چنانچه بخواهد به منزل بازگردد و شلوار رنگی خود را عوض کند، رئیس محترم در مورد بی‌انضباطی و تاخیر وی هیچ‌ شکی برایش باقی نخواهد ماند. اگر هم بخواهد با همان لباس رنگی وارد اداره شود که دیگر تکلیف اش معلوم است.  

کد خبر 73208

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز