جمعه ۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

آلودگی شدید هوا چند سالی است که دست به گریبان شهر‌های بزرگی مانند تهران شده است

 و این در حالی است که ضریب آلودگی هوا با توجه به پدیده وارونگی دما در زمستان تشدید می‌شود. یکی از شایع‌ترین پیامد‌هی آلودگی هوا، وخامت حال بیماران قلبی و تنفسی است که در بسیاری از موارد تنها چاره آن مراجعه به مراکز درمانی و استفاده از کپسول‌های اکسیژن است.

اما با توجه به کثرت بیمارانی که برای استفاده از این خدمات به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، گاهی تعداد کپسول‌های اکسیژن موجود پاسخگوی نیاز بیماران نیست و آنها باید مدتی در انتظار بمانند تا بیمار قبلی از زیر ماسک اکسیژن بیرون بیاید.

به همین منظور توصیه می‌شود بررسی دقیق‌تری روی تعداد کپسول‌های اکسیژن مورد نیاز برای مراکز درمانی انجام شود و در صورتی که به کپسول بیشتری نیاز است، اقدامات لازم برای تامین آنها صورت گیرد.

حراج‌های زمستانی

هرچند هنوز 2 ماه از فصل زمستان باقی مانده است اما هوای گرم‌تر از معمول و قابل توجه نبودن بارش برف، بسیاری از فروشندگان لباس را بر آن داشته تا امسال زودتر دست به دامان حراج زمستانی شوند تا شاید قیمت‌های پایین، مشتریان را برای خرید لباس‌های گرم تشویق کند.

باید گفت با وجود اینکه هدف فروشندگان کسب سود است اما این اقدام برای مشتریان هم سود زیادی دارد. حتی در صورتی که هوا آنچنان سرد نشود، مشتریان می‌توانند با خرید پوشاک زمستانی ارزان هم در زمستان سال جاری از آنها استفاده کنند و هم برای زمستان بعدی از قبل خود را آماده کرده باشند.

البته در برخی موارد هم تنها کلمه حراج روی شیشه مغازه‌ها نوشته شده تا مشتریان جذب شوند و قیمت‌ها نسبت به دوران قبل از حراج تفاوتی نکرده که باید به آن توجه داشت.

نور بالا

این اواخر چراغ‌های قوی به آپشن‌های خودرو‌ها اضافه شده و برخی راننده‌ها برای جلب توجه بیشتر از این نوع چراغ‌ها یا بهتر بگوییم نورافکن‌ها استفاده می‌کنند. نور شدید و صاعقه‌وار این چراغ‌ها چشم هر رهگذری را می‌آزارد چه رسد به راننده‌هایی که  جلو یا پشت این خودرو‌ها حرکت می‌کنند.

جالب اینجاست که برخی راننده‌های دارای این نوع چراغ‌ها برای کنار زدن خودرو‌های جلویی از نور بالا استفاده می‌کنند و این کار آنها حسابی راننده‌ خودروی جلویی را می‌آزارد. اگر یکی از این خودرو‌ها از روبه‌رو نیز بیاید می‌توان راننده بخت برگشته لاین مقابل را نابینا فرض کرد؛ چرا که هنگام عبور این نورافکن‌ها تقریبا هیچ چیز مرئی برای راننده‌های روبه‌رویی باقی نمی‌ماند.

فقط گاهی برخی از آنها وقت می‌کنند تا با بوق ممتد اعتراض خود را نسبت به نور قوی این خودرو‌ها اعلام کنند. به هر حال به نظر می‌رسد همانطور که پلیس برای بوق خودرو‌‌ها محدوده‌ای قائل است و خودروهایی را که صدای بوق آنها این محدوده را بشکند، جریمه می‌شوند، بهتر است نوع چراغ‌های خودرو‌ها نیز تحت قوانینی قرار بگیرد که دیگر شاهد این معضل نباشیم.

ایستاده در بزرگراه

در حالی که داشتن مسافر ایستاده در بزرگراه‌ها به ویژه بزرگراه‌های بین شهری برای مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌ها قدغن است اما برخی راننده‌های این وسایط نقلیه همچنان این قانون را زیر پا می‌گذارند. آنها به‌قدری زمان انتظار در ایستگاه را طولانی می‌کنند که داخل مینی‌بوس به اصطلاح جای سوزن انداختن نیست.

فقط در این صورت است که آنها ترمز دستی را پایین کشیده و راه‌می‌افتند. حال آنکه مطابق قانون باید تمامی آنها از محدوده زمانی خاصی برای حرکت تبعیت کنند.

به جرأت می‌توان گفت این قانون در هیچ‌یک از خطوط مینی‌بوس رعایت نمی‌شود و همانطور که پیش از این نیز یاد شد تنها ملاک راننده‌ها برای حرکت فقط و فقط پرشدن کامل مینی‌بوس است در حالی که این اقدام سلامت مسافران را تهدید می‌کند.

کد خبر 73706

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز