دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۶
۰ نفر

حتما شما هم هنگام مراجعه به ادارات یا مراکز خدماتی با صندوق‌های کوچک نصب شده روی دیوارروبه‌روشده‌اید که برای دریافت شکایات و پیشنهادهای ارباب رجوع در نظر گرفته شده‌اند.

اما متاسفانه در برخی موارد ادامه روند سابق و تکرار مشکلات برای ارباب رجوع، نشان می‌دهد که اصلا قفل کوچک این صندوق‌ها باز نشده تا مقامات اداره بتوانند یادداشت های مردمی را مورد بررسی قرار دهند.

با توجه به اینکه روی این صندوق‌ها جمله‌« ویژه انتقادات و پیشنهادها» نوشته شده، انتظار می‌رود که گوش شنوایی هم برای آن وجود داشته باشد و دست کم دست‌نوشته‌های ارباب‌رجوع به دست مقامات برسد.

البته در تعدادی از ادارات هم به صورت هفتگی این صندوق‌ها خالی می‌شوند و فرد مسئول رسیدگی به انتقادات و پیشنهادهای مردمی، مواردی را که نیاز به بررسی بیشتر داشته باشد به مقامات بالاتر ارجاع می‌‌دهد.

کمبود جالباسی

برای فرار از سرمای زمستان چاره‌ای جز استفاده از کاپشن،پالتو،شال گردن و دیگر لباس‌های گرم نیست. این لباس‌های گرم فقط برای خارج از محیط‌های سربسته مناسب هستند و پس از ورود به خانه، مدرسه و محل کار باید آنها را از تن درآورد. البته در برخی مکان‌ها مانند مدارس، مشکل کمبود جالباسی وجود دارد.

هرچند در تعدادی از مدارس حتی کمد ویژه لباس‌های دانش آموزان وجود دارد اما در اکثر مدارس با توجه به تعداد زیاد دانش‌آموزان در کلاس، جالباسی‌ها پاسخگوی کاپشن‌ها و پالتو‌ها نیستند و به این ترتیب، تعدادی از لباس‌ها روی زمین‌می‌افتند و کثیف می‌شوند.

این در حالی است که می‌توان با در نظر گرفتن تعداد مناسبی جالباسی در کلاس‌ها که هزینه چندان زیادی هم ندارد، این مشکل را حل کرد.

از سوی  دیگر، در برخی کلاس‌ها هم جالباسی‌ها در ارتفاع نامناسبی نصب می‌شوند که نسبت به متوسط قددانش آموزان بالاتر است و  آنها را برای آویزان کردن لباس ها به جالباسی دچار مشکل می‌کند.‌

بازگشت برچسب‌ها

با اینکه مسئولان همچنان با نصب‌کننده‌های برچسب‌های تبلیغاتی روی در و دیوار‌ منازل  شهر برخورد می‌کنند اما برخی نقاط شهر همچنان تابلوی غیرقانونی برای تبلیغات است؛ به طوری که شاید بتوان گفت برچسب‌ها بازگشتی دوباره داشته‌اند. در چند هفته اخیر برخی شهروندان با ستون در شهر چه خبر تماس گرفته و مدعی شده‌اند محله آنها دوباره مورد هجوم این نوع تبلیغات قرار گرفته است.

برای نمونه همان‌طورکه در تصویری که  مهدی لادن برای ما ارسال کرده مشاهده می‌کنید تعداد برچسب‌ها به حدی است که دیگر نمایی برای این منزل باقی نمانده است. در نگاهی فراگیرتر نیز برچسب‌های کوچک تبلیغاتی چهره ناخوشایندی به شهر می‌دهد که زدودن آن نیز هزینه‌های زیادی به بیت‌المال تحمیل می‌کند.

کوچه باریک می‌شود

گاهی تعداد آینه‌های شکسته شده خودروهایی که در کوچه‌های باریک پارک شده‌اند به حدی می‌رسد که شاید لازم باشد یک تابلو با مضمون « کوچه باریک می‌شود» در آن نصب کنند. البته بدون چنین تابلویی نیز راننده‌های قانونمند به هیچ‌وجه به خود اجازه نمی‌دهند که در کوچه‌های باریک به قیمت شکستن آینه‌های بغل خودرو‌‌های پارک شده مسیر خود را ادامه دهند.

در اغلب این کوچه‌ها، ساکنان، چندین و چند بار در طول سال باید سری به فروشندگان لوازم یدکی بزنند و آینه بغل بخرند. این در حالی است که بسیاری از آنها از بیم راننده‌های تازه‌کار یا بی‌دقت، آینه‌ها را به طور کامل می‌خوابانند تا قربانی رانند‌ه‌های یاد شده نشوند.

علاوه بر این، گاهی نیز کار به یک آینه شکسته ختم نمی‌شود و کار آنها به صافکار و نقاش نیز می‌افتد. این در حالی است که کمی دقت و در نظر گرفتن وجدان، از متضرر شدن ساکنان این کوچه‌ها جلوگیری می‌کند.

کد خبر 73964

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز