یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

در حالی که علم پزشکی به سوی محدود کردن استفاده از دارو‌های شیمیایی در بیماری‌های کم اهمیت‌تری مانند سرماخوردگی پیش می‌رود

باور‌های غلط برخی افراد موجب می‌شود که آنها برای دریافت دارو به پزشک معالج خود اصرار کنند. پزشکان می‌گویند در حالی که تشخیص آنها بر این است که سرماخوردگی بیمار به درمان تزریقی یا آنتی‌بیوتیکی احتیاج ندارد، بیمار با اصرار زیاد از آنها می‌خواهد که تعدادی کپسول یا آمپول در نسخه وی بنویسد تا زود‌تر از شر بیماری خلاص شود.

اما به گفته پزشکان، درمان آنتی‌بیوتیکی در مورد برخی انواع سرماخوردگی بی‌تاثیر است و تنها به ضعیف شدن بدن کمک می‌کند. با توجه به اینکه در فصل سرما به سر‌می‌بریم و سرماخوردگی در این روز‌ها بسیار شایع است، خوب است که بیماران تشخیص تجویز دارو را به پزشکان واگذار کرده و در مورد حجیم  شدن نسخه خود اصرار نکنند.

روز‌های طلایی تعمیرگاه‌ها

با توجه به اجرای طرح معاینه فنی خودرو‌ها، بسیاری از رانندگان ترجیح می‌دهند پیش از مراجعه به این مراکز، خودروهای خود را به تعمیرگاه برده و ایراد‌های آن را رفع کنند تا مجبور نباشند دوباره به مرکز معاینه فنی مراجعه کنند.

این در حالی است که تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده‌اند که برخی از تعمیرگاه‌ها در مورد هزینه دریافتی برای تعمیر خودرو جانب انصاف را رعایت نمی‌کنند.

به گفته آنها برخی از تعمیرگاه‌ها نرخ خدمات خود را نسبت به دوره قبل از اجرای طرح معاینه فنی، افزایش داده و بازار خود را سکه کرده‌اند.

این در حالی است که انتظار می‌رود تعمیرگاه‌ها در راستای اجرای هرچه بهتر این طرح حرکت کرده و نیروی محرکی در ترغیب رانندگان به دریافت برچسب معاینه فنی محسوب شوند، نه سد راه آنها.

کیک‌ کپک‌زده

معمولا فقط اجناسی قابل پس دادن هستند که بسته‌بندی‌ آنها صدمه‌ای ندیده و وضعیت ظاهری آنها سالم است. اما این اواخر شهروندان کیک‌ها و بیسکویت‌هایی می‌خرند که فقط هنگام باز کردن بسته‌بندی  کپک‌های روی محتویات آنها مشخص می‌شود.

این در حالی است که همانطور که پیش ازاین نیز یاد شد، پس دادن اجناس باز شده به هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست. از سوی دیگر جالب اینجاست که بسته‌بندی تولیدات کپک‌زده برخی کارخانه‌ها حاوی تمامی علائم لازم  شامل تاریخ تولید و انقضا و غیره هستند.

این در حالی است که در کشور ما فرهنگ تاکید بر خرید محصولات استاندارد و دارای علائم ضروری بهداشتی جوان است و آنچنان قدمتی ندارد. بنابراین به طور حتم چنانچه شهروندان با مواردی از این دست روبه‌رو شوند دیگر اعتمادی به علائم یاد شده ندارند و سراغ محصولات ارزان‌تر می‌روند.

به لحاظ بهداشتی نیز ورود مقادیر اندکی کپک یا همان سم آفلاتوکسین به بدن مصرف‌کننده‌ می‌تواند ضررهای جبران‌ناپذیری برای وی داشته باشد.

بدون فتوکپی

بروکراسی و کاغذ بازی اداره‌ها و سازمان‌های گوناگون به قدری کالری ارباب‌رجوع را می‌سوزاند که هر یک از این سازمان‌ها  حکم یک باشگاه ورزشی دو و میدانی را دارند.

این در حالی است که این اواخر  پیش‌بینی نشدن واحد فتوکپی در آنها باعث شده ارباب‌رجوع برنامه ورزشی سنگین‌تری داشته باشد زیرا فاصله نخستین مغازه فتوکپی تا این اداره‌ها گاه به یک کیلو‌متر هم می‌رسد.

حال آنکه وجود یک دستگاه فتوکپی ساده در هر اداره‌ای می‌تواند در مجموع هزاران ساعت در وقت و رفت‌و‌آمد‌های شهروندان صرفه‌جویی کند. از سوی دیگر برخی شاغلان صنف فتوکپی و اوزالید نیز به قدری وارد خرید و فروش پایان‌نامه شده‌‌اند که کپی یک برگه کاغذ را یا قبول نمی‌کنند یا تعرفه‌های اتحادیه مربوطه را نادیده می‌گیرند.

کد خبر 73301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز