دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

در خیابان‌های شلوغ، هر مشکل کوچکی می‌تواند ترافیک‌های سنگین به وجود آورد.

پارک دوبل، انحراف به چپ و راست، حرکت با سرعت زیاد یا حتی بسیارکند، همه و همه می‌تواند ترافیک سنگین‌ایجاد کند، اما در بسیاری از این موارد با کمی دقت و احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی، می‌توان از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرد.

به عنوان مثال در همه خیابان‌ها محل ویژه‌ای برای ایستگاه اتوبوس طراحی شده است که در محدوده آن، توقف سایر خودرو‌ها ممنوع است؛ اما متاسفانه برخی رانندگان اتوبوس که عجله بیشتری دارند، بدون هدایت اتوبوس به سمت ایستگاه، وسط خیابان توقف کرده و اقدام، به سوار و پیاده کردن مسافر می‌کنند.

این اقدام، به‌خصوص در خیابان‌هایی که عرض کمی دارند، ترافیک سنگینی ایجاد می‌کند، در حالی که این رانندگان می توانند حوصله بیشتری به خرج داده و اتوبوس را دقیقا در محل ایستگاه متوقف کنند، تا هم مسافران راحت‌تر سواریاپیاده شوند ودرضمن‌فضا برای تردد سایر خودرو‌ها وجود داشته باشد؛

البته در این مورد باید به برخی از رانندگان هم حق داد؛ چون در طول روز بیشتر ایستگاه‌های اتوبوس شهری به تصاحب خودروهای شخصی درمی‌آید.

تهدیدی برای چشم‌ها

با اینکه فروش لنز در فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی ممنوع اعلام شده است، همچنان فروش آن در برخی از این فروشگاه‌ها ادامه دارد که مورد می تواند تهدیدی برای سلامت دید خریداران باشد.

به گفته متخصصان، لنز‌های چشمی حتما باید با توصیه پزشک مصرف شوند، فروشنده آنها هم باید در مورد خصوصیات لنز و همخوانی آن با چشم مصرف کننده، آگاهی داشته باشد. از سوی دیگر گاهی مشاهده می‌شود که در فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی، لنز های تاریخ مصرف گذشته و فاقد برچسب وزارت بهداشت به فروش می‌رسد.

به همین منظور توصیه می‌شود ضمن برخورد قاطع‌تر با فروشگا‌ه‌های متخلف، خریداران نیز از مراکز مجاز و معتبر لنز خریداری کنند.

علم بهتر است یا کیف‌پول  

در قبال موضوع انشای کلیشه‌ای و نخ‌نمای « علم‌ بهتر است یا ثروت» اغلب ما ساعت‌ها قلم‌فرسایی کرده‌ایم، اما این اواخر برخی به اجبار پاسخ‌های متفاوتی مانند «کیف پول بهتر است» به این سؤال می‌دهندکه ریشه‌های آن‌را می‌توان در برخی رویداد‌ها جست وجو کرد.

برای نمونه در اغلب کتابخانه‌های شهر، همراه داشتن کیف و هر وسیله جاداری ممنوع است. به هر حال ممکن است برخی هوس کنند کتاب‌ها را بدون اجازه از کتابخانه خارج کنند.

برای جلوگیری از این معضل، تحویلدار‌های کتابخانه‌ها، کیف و سایر وسایل دوستداران علم و فرهنگ و حتی پشت‌کنکوری‌ها را تحویل گرفته و در قفسه‌های مخصوص می‌گذارند، اما مشکل از آنجا آغاز می‌شود که برخی تحویلدا‌رها در قبال تحویل کیف و سایر امانت‌ها هیچ مدرک یا شماره‌ای به شهروندان نمی‌دهند.

به دنبال این مورد بار‌ها پیش آمده که شهروندان با جای خالی کیف خود روبه‌رو شده‌اند. جالب اینجاست که مسئولان این کتابخانه‌ها نیز هیچ مسئولیتی را در قبال مفقود شدن کیف‌ها و امانات شهروندان نمی‌پذیرند.

بنابراین به خوبی قابل درک است که چرا برخی شهروندان کیف پول خود را به علم ترجیح می‌دهند؛ البته نباید فراموش کرد که این معضل دامنگیر تمام کتابخانه‌ها نیست و شما می‌توانید با خیالی آسوده در تعدادی از این مکان‌های فرهنگی به حفظ کیف پول و کسب علم بپردازید.  

دربستی‌های روز‌های برفی 

گویا در بازار حمل و نقل عمومی نیز فقط عامل تقاضاست که میزان عرضه را تعیین می‌‌کند. برای نمونه به محض بارش برف در روز‌های سرد اخیر، تقاضا برای خودرو‌های دربستی بالا رفته و راننده‌های مسافربر نیز فقط به عبارت دربست واکنش نشان می‌دهند، اما مشکل اینجاست که این قانون در مورد برخی تاکسی‌ها نیز صدق می‌کند.

به محض بارش باران و برف تعدادی از آنها را می‌توان در گوشه و کنار شهر مشاهده کرد که به صورت تک‌سرنشین دنبال مسافر دربستی‌می‌گردند

کد خبر 72815

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز