«مبلمان‌ها، المان‌ها، تندیس‌ها و مجسمه‌ها، احجام هنری، نقاشی‌ها و ... روح زندگی را در کالبد شهری می‌دمند و به خیابان‌ها و میدان‌ها و گذرها و محله‌ها هویت می‌بخشند، همچنین روان انسان را به‌عنوان یک موجود متفکر درگیر می‌کنند و برای همیشه در ذهن‌ها ماندگار می‌شوند. » 

عکس

 همشهری آنلاین - نصیبه سجادی: اینها را «گیتی اعتماد»، استاد دانشگاه و طراح و معمار شهرسازی، در حالی می‌گوید که به باور او جای تندیس مشاهیر و نخبگان نامدار ایران در معابر و محله‌های شهر تهران خالی است؛ احجام هنری‌ای که علاوه بر زیبایی شهر، آرامش و امنیت را نیز به‌ جان شهروندان و اهالی  محله‌های مختلف تزریق می‌کند.

تصاویر | با مفاخر ایران در قلب تهران عکس یادگاری بگیرید

مدیران شهری بارها در اجرای طرح‌های شهری بر استفاده از نظر کارشناسان و آوردن روح هنر بر در و دیوار شهر تاکید و به آن عمل کرده‌اند. اجرای خطاشی بر دیواره محله نظامی گنجوی نمونه بارزی است که مدتی پیش به همت شهرداری منطقه ٦ انجام شد و استقبال گرم ساکنان را به همراه داشت.

چندی پیش، اما خبر خوب دیگری را «رضا محمدی» شهردار منطقه ٦ رسانه‌ای کرد مبنی بر ساخت ٧ تندیس از مشاهیر و مفاخر بزرگ شعر و ادب فارسی ایران و نصب آنها در خیابان کریم‌خان زند که موجب رضایت‌مندی اهالی و نخبگان شهر شد. به گفته محمدی، تندیس مفاخری چون سعدی، مولانا، حافظ، سنایی، فردوسی و نظامی گنجوی در راسته انتشاراتی‌های خیابان کریم‌خان جانمایی و نصب شده تا نماد هویت و فرهنگ محله‌هایی باشد که شهروندانش به وجود آنها می‌بالند. این تندیس‌ها به کیو آر کد هم مجهز شده‌اند تا رهگذران و عابران در صورت نیاز با اسکن کدها اطلاعاتشان را درباره بزرگان شعر و ادب کشورشان تکمیل کنند.

تصاویر | با مفاخر ایران در قلب تهران عکس یادگاری بگیرید

تصاویر | با مفاخر ایران در قلب تهران عکس یادگاری بگیرید

کد خبر 731908

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha