غذاخوری‌ها و فست فودهای زنجیره‌ای در فرانسه با نزدیک شدن به آخرین مهلت حذف استفاده از کارد و چنگال یک‌بار مصرف، برای اصلاح شیوه‌های خود رقابت می‌کنند.

فست فود

به گزارش همشهری آنلاین، از اول ژانویه ۲۰۲۳ (یکشنبه آینده)، همه غذاخوری‌ها باید از کارد و چنگال‌های قابل استفاده مجدد به مشتریان خدمات ارائه کنند، چیزی که سازمان‌های محیط زیستی فرانسوی آن را «تغییر پارادایم» برای این بخش می‌نامند.

قانون جدید به این معنی است که غذاهایی مانند همبرگر و ساندویچ را نمی‌توان در جعبه سرو کرد. با این حال، آنها را می‌توان در کاغذ پیچیده کرد.

سایر غذاها مانند چیپس، ناگت، پیتزا، کیک، بستنی و نوشیدنی‌ها با قاشق، کارد و چنگال قابل استفاده مجدد سرو خواهند شد که مانند رستوران‌های معمولی باید در دمای ۶۰ درجه سانتیگراد شسته شوند.

حدود ۳۰ هزار فروشگاه فست‌فود در فرانسه وجود دارد. اینها تقریباً ۶ میلیارد وعده غذایی در سال سرو و مجموعا حدود ۱۸۰ هزار تن زباله تولید می‌کنند. بر اساس گزارش‌ها، ۵۵ درصد از این زباله ها توسط افرادی که در آن غذا می‌خورند تولید می‌شود.

بیشتر رستوران‌های فست‌فود به شیشه‌های کلاسیک و بادوام یا چینی‌هایی که سال‌ها عمر می‌کنند روی نمی‌آورند، آنها پلاستیک سخت را انتخاب می‌کنند که این نگرانی‌هایی در مورد تجزیه آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

قوانین جدید می‌گوید که هر رستورانی با بیش از ۲۰ صندلی، باید غذا را با فنجان‌ها، لیوان‌ها، کاردها و چنگال‌های قابل استفاده مجدد و قابل شستشو سرو کند.

کد خبر 731281

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha