جوانان گروه جهادی «لبخندهای خاکی» محله تهرانپارس در تازه‌ترین فعالیتشان ایده یکپارچه‌سازی خیریه‌ها و همپوشانی لیست مددجویان ساکن در محله‌های شمال شرق تهران را اجرا می‌کنند.

لبخندهای خاکی

همشهری محله - پریسا نوری: این گروه که از سال ۹۶ با هدف شناسایی و حمایت از خانواده‌های کم‌برخوردار محله‌های شرق پایتخت شکل گرفته، این روزها با همکاری خیریه‌های فعال در این محله‌ها لیستی واحد از مددجویان و خانواده‌های کم‌برخوردار تهیه کرده است. مسئول اجرایی و نماینده این گروه درباره چرایی فعالیت یادشده این‌طور می‌گوید: «از آغاز فعالیتمان در محله‌های شرقی منطقه ۴ متوجه شدیم که ده‌ها خیریه مردمی و دولتی و نیمه‌دولتی در حوزه‌های مختلف از تامین ارزاق تا تهیه پول پیش خانه، کارآفرینی و ... به خانواده‌های کم‌برخوردار خدمات می‌دهند، اما همچنان آمار خانواده‌های کم‌برخوردار این محدوده بالاست.»

«محمد خرامان» که معتقد است موازی‌کاری خیریه‌ها و پراکندگی لیست مددجویان یکی از دلایل بالا بودن آمار خانواده‌های کم‌برخوردار است، ادامه می‌دهد:‌ «در بررسی لیست مددجویان به این موضوع رسیدیم که خانواده‌های نیازمند و کم‌برخوردار به صورت موازی از خدمات چندین خیریه به طور همزمان برخوردار هستند و از سوی دیگر، برخی مددجویان تحت پوشش هیچ خیریه‌ای نیستند. پس برای کمک‌رسانی به نیازمندان واقعی، لیست‌ها نیاز به همپوشانی دارد.» نماینده گروه جهادی لبخندهای خاکی بر این باور است که با هماهنگی خیریه‌ها و همپوشانی لیست مددجویان، آمار نیازمندان واقعی کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد و کمک‌های خیران هدفمند می‌شود.

گروه جهادی «لبخندهای خاکی» که نامش یادآور روزهای جبهه و خاطرات رزمندگان دفاع مقدس است، متشکل از جوانان فعال و خوش‌فکری است که فعالیت‌هایشان گستره وسیعی را در بر می‌گیرد؛ از توزیع سبد کالا، ارائه خدمات درمانی، فرهنگی و ... در کوچه پسکوچه‌های محلات کم‌برخوردار و حاشیه تهران تا دنیای رنگارنگ فضای مجازی و تبلیغ رایگان کسب و کارهای تازه‌تاسیس و .... این گروه که به هیچ نهادی وابسته نیست و با هزینه‌های شخصی و کمک‌های مردمی فعالیت می‌کند، برای تامین سرمایه هم ایده بکری به کار برده که علاوه بر درآمدزایی به حفظ محیط زیست هم کمک می‌کند.

خرامان درباره این ایده می‌گوید: «کاغذها و روزنامه‌های باطله، کتاب‌ها و سی‌دی‌های بی‌استفاده را از منازل جمع‌آوری و در ازای ارائه به غرفه بازیافت شهرداری، سبد کالا می‌گیریم و آن را در اختیار خانواده‌های بی‌بضاعت می‌گذاریم. همچنین با هدف‌ ترویج فرهنگ بازیافت میان دانش‌آموزان منطقه، کاغذهای باطله و کتاب‌های درسی غیرقابل استفاده دانش‌آموزان را تحویل می‌گیریم و به آنها کتاب و نوشت‌افزار هدیه می‌دهیم.»

کد خبر 731096

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    0 0
    خدا عزت بده به شما جوونا