جمعه ۲۷ دی ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۳
۰ نفر

مکزیکوسیتی: والدین چند نوجوان به دلیل اینکه پلیس فرزندان آنها را با استفاده از اسپری رنگ کرده، شکایت کردند.

این نوجوانان در حال نقاشی تصاویری روی دیوار‌های شهر بودند که پلیس آنها را دستگیر کرد. ماموران پلیس برای اینکه این نوجوانان را تنبیه کرده باشند با اسپری مو، کفش و لباس‌های آنها را رنگ کرده و پس از دریافت جریمه‌ای 200 دلاری، آنها را آزاد کردند. اما والدین این نوجوانان که بین 14 تا 16 سال سن دارند، معتقدند ماموران با این اقدام فرزندان آنها را تحقیر کرده‌اند.

به همین دلیل این خانواده‌ها وکیل ماهری استخدام کرده و قصد دارند از پلیس غرامت بگیرند. گفتنی است آنها برای اثبات ادعای خود کفش‌ها و لباس‌های رنگ‌شده فرزندانشان را به دادگاه ارائه کرده‌اند.

 گوش شنوای گیاهان

توکیو: اگر از اینکه همدمی ندارید و کسی حرف‌های شما را نمی‌شنود خسته شده‌اید، کافی است مقداری پول خرج کنید تا یک گوش شنوا به دست آورید. اخیرا شرکتی در ژاپن اقدام به تولید گیاهان گلدانی کرده است که به حرف‌های شما گوش  می‌دهند.

این گل‌های مصنوعی در یک گلدان کوچک قرار دارند و در واکنش به صدای افراد شروع به حرکت می‌کنند. طراح این گلدان‌های گل 26 دلاری گفت: این گیاهان به گونه‌ای ساخته شده‌اند که در مقابل بالا و پایین رفتن صدا، اجزای خود را حرکت می‌دهند.

به عنوان مثال برگ‌ها تکان می‌خورند یا گلبرگ‌ها به حرکت در‌می‌آیند. به گفته وی این ویژگی موجب می‌شود که افراد احساس کنند گیاهان به درد دل آنها گوش داده و واکنش نشان می‌دهند.

 گفتنی‌است، از شروع فروش این گلدان‌ها از 3 ماه قبل تا کنون 50‌‌ هزار نفر برای خرید آنها اقدام کرده‌‌اند. شرکت تولید کننده از این گلدان‌ها به عنوان یک ابزار ارتباطی نام برده‌ است.

پایان عصر طلاق‌های ارزان

سئول: تحقیقات نشان می‌دهد در ماه‌های اخیر میزان طلاق‌ در کره جنوبی 25 درصد کاهش یافته است. به گفته کارشناسان پس از اینکه سیستم طلاق‌های ارزان حذف شد، تمایل مردم هم برای طلاق کمتر شده است.

آنها می‌گویند در گذشته زمان لازم برای اجرای طلاق کمتر از یک فیلم سینمایی بود و از سوی دیگر هزینه آن نیز به 2 بلیت سینما نمی‌رسید. اما محققان دریافتند که هزینه پایین طلاق یکی از مشوق‌هاست که زوج‌ها را برای طلاق ترغیب می‌کند.

از سوی‌دیگر قاضی دادگاه‌ها نیز همواره از اینکه وقت آنها با تعداد بی‌شمار پرونده‌های طلاق گرفته می‌شود، شاکی بودند و این عوامل در کنار یکدیگر موجب تجدید نظر در قوانین طلاق شد. از این پس یک دوره اجباری برای تجدید نظر زو‌ج‌هایی که درخواست طلاق دارند در نظر گرفته می‌شود و در صورتی که آنها در این مدت به تفاهم نرسند، طلاق انجام خواهد شد.

علائم راهنمایی ناخوانا

نیوجرسی: یک جریمه ساده رانندگی موجب شده است تا مقامات به فکر ایجاد تغییرات گسترده در علائم راهنمایی و رانندگی بیفتند.

ماجرا از این قرار است که یک مامور راهنمایی و رانندگی خودرویی را که با سرعت غیرمجاز حرکت می‌کرد، متوقف کرد. این در حالی بود که راننده این خودرو کارشناس ترافیک بود و پس از دریافت قبض جریمه، اعلام کرد که از پلیس به دادگاه شکایت می‌کند.

این کارشناس ترافیک در دادگاه گفت علائم راهنمایی و رانندگی نصب شده در بزرگراهی که او در آن جریمه شده به اندازه‌ای کوچک هستند که امکان خواندن یا درک هشدار‌های آنها وجود ندارد.

این مرد با توضیحات بیشتر سعی کرد قاضی را مجاب کند که خلافی انجام نداده است. هرچند دادگاه هنوز در مورد این پرونده رای نهایی صادر نکرده است اما مطرح شدن موضوع پرونده در رسانه‌ها، مقامات را به فکر تجدید نظر در طراحی علائم رانندگی انداخته است.

کد خبر 73093

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز