همشهری‌آنلاین: رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت سرانه مطالعه در تهران روزانه 27 دقیقه است

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر علی اکبر اشعری،‌ رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی دردیدار از نمایشگاه یاد یار مهربان در شیراز با اشاره به وضعیت کتابخوانی در کلانشهر تهران نیز متذکر شد: بر اساس نظر سنجی‌های انجام شده سرانه مطالعه در تهران روزانه 27 دقیقه بوده که تا حد مطلوب فاصله زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: البته باید در نظر داشت که این میزان نسبت به گذشته بهتر شده اما باید بازهم این وضعیت را به سوی حد مطلوب و مناسب خود ارتقا داد تا کتابخوانی در فرهنگ جامعه ما به طور کامل نهادینه شود.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در ادامه با اعلام آمادگی مبنی بر ارائه تجربیات متخصصان در زمینه کتابخوانی به صورت رایگان به جامعه، گفت: چنانچه افرادی قصد تاسیس کتابخانه را دارند می توانند از تجربیات کتابخانه ملی که یک سرمایه ملی محسوب می شود استفاده کنند و این نهاد در چنین زمینه ای کمال همکاری را خواهد داشت.


اشعری گفت: مدارس باید با شیوه های مختلفی مانند نظر سنجی، کتابهای مورد نیاز دانش آموزان را شناسایی کنند تا سطح و فرهنگ کتابخوانی در این دسته از افراد جامعه گسترش یابد.
وی افزود:با شناسایی کتابهای مورد نیاز دانش آموزان باید تلاش کرد تا انگیزه برای کتابخوانی درآنها به وجودآید که در این مسیر همکاری اولیای دانش آموزان نیز نقش کلیدی و اساسی دارد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای تشویق مردم به کتاب خوانی باید کتاب در دسترس آنها قرار گیرد، ادامه داد: در زمینه ارتقا کتابخوانی در کشور قدم های موثری برداشته و در این راه توفیقات خوبی به دست آمده اما همچنان باید در این حوزه اقدامات گسترده و وسیعی را صورت داد.

کد خبر 73088

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز