جمعه ۲۷ دی ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۷
۰ نفر

هواپیمای خطوط هوایی آمریکا، لحظاتی بعد از برخاستن از باند فرودگاه لاگاردیا در نیویورک براثر برخورد با دسته‌ای از پرندگان، ناچار به فرود شد

 و خلبان، آن‌را روی آب‌های سرد رودخانه هودسون بر زمین نشاند. در این حادثه باورنکردنی، تمامی مسافران زنده از هواپیما خارج شدند.

به گزارش آسوشیتدپرس، ساعت 3 بعد از ظهر دیروز (به‌وقت محلی) در یکی از سردترین روزهای آغاز سال، جت مسافری شماره 1549 خطوط هوایی آمریکا، با 150 مسافر و 5 خدمه، از فرودگاه لاگوردیا در نزدیکی منهتن پرواز کرد اما لحظاتی بعد بر اثر برخورد با دسته‌ای از پرندگان، موتور هواپیما از کار افتاد.

درحالی‌که خلبان، هیچ اقدامی جز فرود اضطراری نمی‌توانست انجام دهد، وی به اجبار هواپیما را روی سطح یخ زده رودخانه هودسون در غرب منهتن فرود آورد. با گشوده شدن در هواپیما، لحظاتی بعد، تعدادی از مسافران وحشتزده از آن خارج شدند و روی بال‌های هواپیما قرار گرفتند اگر چه هر لحظه احتمال می‌رفت با پایین رفتن هواپیما در عمق رودخانه، مسافران در داخل آن گیر بیفتند و غرق شوند، رسیدن قایق‌های نجات باعث شد تمامی مسافران از مرگ نجات پیدا کنند.

برخورد با پرندگان

روز گذشته، ساعاتی پس از وقوع این حادثه، مقامات فدرال آمریکا، فرضیه حمله تروریستی را رد کرده و اعلام کردند: هیچ‌یک از مسافران و خدمه این هواپیما صدمه‌ ندیده‌اند.  مایکل بلومبرگ - شهردار نیویورک - در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان، گفت: تنها چند نفر از مسافران و خدمه دچار جراحات بسیار سطحی شدند.

خلبان جت مسافری شماره 1549 نیز در توضیح ماجرا گفت: هنگامی‌که متوجه از کار افتادن هر دو موتور هواپیما شدم، بهترین کار را فرود در آب‌های رودخانه هادسون دیدم؛ چرا‌که اگر در این رودخانه فرود نمی‌آمدم، تمامی سرنشینان و حتی تعدادی از مردمی که در نزدیکی این منطقه قرار داشتند کشته می‌شدند.

در همین حال، لورا براون - سخنگوی سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا - در این‌باره گفت: تحقیقات صورت گرفته  نشان می‌دهد که برخورد دسته‌ای از پرندگان با موتورهای هواپیما، باعث بروز این سانحه شده است.

کد خبر 73084

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز