همشهری آنلاین: یک جوان 26 ساله در ایالت کالیفرنیای آمریکا به این خاطر جانش را از دست داد که پلیس با شوک الکتریکی می‌خواست او را آرام کند.

خبرگزاری اتریش از سانفرانسیسکو گزارش داد، آنگونه که پلیس آمریکا اعلام کرد کارکنانش برای فرونشاندن یک دعوا در بیمارستانی در سن خوزه اعزام شده بودند. زمانی که آنها به یکی از افراد درگیر با سلاح شوک الکتریکی شلیک کردند، موجب شد او از هوش برود.

در بیانیه پلیس اعلام شد، گر چه پلیس تلاش برای نجات او را آغاز کرد، اما این جوان 26 ساله دیگر نفس نمی‌کشید. پس از آن این جوان به بخش اورژانس منتقل شد که چند دقیقه پس از آن جانش را از دست داد. پلیس در همین حال اعلام کرد تحقیقاتی برای مشخص شدن این حادثه انجام خواهد گرفت.

سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل روز سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد از سال 2001 تا اوت 2008 در آمریکا 334 تن به خاطر هدف قرار گرفتن با سلاح شوک الکتریکی کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های پزشکی و اطلاعاتی که دادستان کل به دست آورده، دستکم 50 مورد شلیک کلت‌های شوک الکتریکی علت فوت بوده‌اند.

پاییز سال گذشته در کانادا مرگ یک لهستانی 40 ساله موجب عصبانی شدن مردم شد. وی به این دلیل جانش را از دست داد که نیروهای پلیس در فرودگاه ونکوور با شوک الکتریکی به او حمله‌ور شدند.

کد خبر 71100

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز