تاجر ژاپنی که با طراحی نقشه‌‌ای بسیار حرفه‌ای، برای قتل همسرش، سال‌ها پلیس لس‌آنجلس را به دردسر انداخته بود، در زندان لس‌آنجلس خودکشی کرد تا پلیس آمریکا را بار دیگر به دردسر بیندازد.

قتلی بسیار حساب شده

دسامبر 1981، با گزارش جنایتی خونین در پارکینگ خودرویی در لس‌آنجلس، کارآگاهان جنایی این شهر، به سرعت به محل حادثه رفتند و با جسد نیمه جان زن و شوهری ژاپنی روبه‌رو شدند که غرق خون بودند.

مرد آسیایی به نام کازیوشی میورا از ناحیه سر و پا هدف گلوله قرار گرفته بود و زن جوان به نام کازومی نیز به‌علت شدت خونریزی بیهوش شده بود.

با انتقال این زوج به بیمارستان، عملیات پزشکان برای نجات آنها آغاز شد، اما در حالی که مرد ژاپنی از مرگ نجات یافته بود، همسر وی به کما رفت.

مدتی بعد به‌دلیل آنکه پزشکان آمریکایی از بازگشت به زندگی زن جوان ناامید شده بودند، جسد نیمه جان او را به بیمارستانی در ژاپن انتقال دادند اما وی سال بعد جان باخت.
با مرگ این زن، جوی ضد‌آمریکایی سراسر ژاپن را فرا گرفت. مطبوعات و مردم این کشور معتقد بودند که ناتوانی پلیس لس‌آنجلس و ماموران پلیس آمریکا، باعث ارتکاب این جنایت شده است.

به‌دلیل آنکه، ابتدا تصور می‌شد ماجرا یک سرقت خشن است، پلیس لس‌آنجلس تحقیقات گسترده‌ای را برای یافتن سارقان آغاز کرد اما با وجود دستگیری متهمان مختلف، تحقیقات پلیسی به هیچ نتیجه‌ای نرسید.

میورا به ژاپن بازگشت و در آنجا شکایتی علیه پلیس لس‌آنجلس و سارقانی که باعث مرگ همسرش شده بودند مطرح کرد و خواستار دستگیری سارقان شد اما با انتشار اطلاعات جدیدی درباره این ماجرا در سال 1984 در نشریات ژاپن، ورق برگشت.

طبق این گزارش، منشی سابق میورا ادعا کرده بود که مرد ژاپنی 3 ماه قبل از قتل همسرش، از او خواسته بود تا او را به قتل برساند ولی او نپذیرفته بود.

این سرنخ که مطبوعات ژاپن آن را منتشر کردند، باعث شد تا ماموران پلیس لس‌آنجلس در بررسی‌های بعدی خود دریابند که مرد جنایتکار بعد از قتل همسرش، حق بیمه 750هزار دلاری او را دریافت کرده است و تمام ماجرای سرقت یک نقشه بسیار حرفه‌ای برای گمراه کردن پلیس بوده است.

با مشخص شدن این موضوع، دادگاه ژاپن این مرد را بعد از سال‌ها برگزاری دادگاه به 10 سال حبس محکوم کرد اما این تازه آغاز یک ماجرای حقوقی طولانی بود که سرانجام باعث شد مرد ژاپنی تبرئه شود.

با تبرئه این مرد، وی به اسپانیا رفت اما دادگاه عالی لس‌آنجلس آمریکا به‌خاطر آنکه قتل همسر مرد ژاپنی در این شهر اتفاق افتاده بود درخواست استرداد وی به آمریکا را کرد.

قضات آمریکایی معتقد بودند که مرد ژاپنی در جریان یک ماجرای جنایی دیگر نیز، یک آمریکایی ژاپنی تبار دیگر به نام چیزووکو شیراشی را   با طراحی نقشه‌ای بسیار حرفه‌ای به قتل رسانده است.

با این درخواست، میورا اکتبر گذشته (مهرماه) به آمریکا استرداد شد و به زندان لس‌آنجلس انتقال یافت اما روز گذشته پلیس لس‌آنجلس از خودکشی این مرد در زندان خبر داد.

انتشار خبر خودکشی این مرد بار دیگر برای پلیس لس‌آنجلس دردسر ساز شده است؛ چرا که وکیل مدافع او مدعی است روی جسد وی آثار ضرب و شتم بسیار زیادی دیده می‌شود که احتمال می‌رود او قبل از مرگ به‌شدت مورد شکنجه قرار گرفته است.

در همین حال، بازپرس پرونده در لس‌آنجلس روز گذشته در نخستین اظهارنظرها درباره این ماجرا با بیان اینکه کازیوشی میورای 61 ساله خودکشی کرده است، گفت: از آنجا که شواهد و مدارک کافی علیه متهم وجود داشت او دست به خودکشی زده است.

کد خبر 73012

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز