رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: از بین گودهای پرخطر تحت مالکیت شهرداری، برای رفع خطر گود برج میلاد ستاد تشکیل شد و از محل اعتبارات در اختیار شخص شهردار، ایمن سازی این گود به پیشرفت ۴۶ درصدی رسیده و در حال ایمن سازی است.

نصیری ستاد بحران

به گزارش همشهری آنلاین، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در یکصد و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه روند اقدامات سازمان امید بخش است، اظهار کرد: تهران با سیل، زلزله، فرونشست زمین، آتش سوزی، تصادفات و مسائل بیولوژیک و تغییرات آب و هوایی مواجه است.

او با بیان اینکه ۵۶ درصد کارکنان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تحصیلات عالیه دارند، یادآور شد: در این دوره مدیریت شهری تلاش کردیم که این سازمان محملی برای مدیریت ریسک در شهر باشد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به تغییر ریل گذاری در دوران جدید مدیریت شهری، تصریح کرد: در این دوره سند ایمنی کالبدی در قرارگاه ایمنی کالبدی شهر تهیه شد و تمام شئون ایمنی در سطح شهر از جمله بافت‌ها، معابر، مترو، بزرگراه‌ها، ساختمان‌ها و دیگر بخش‌ها در این سند پیش بینی شد.

بخشی از صحبت‌های نصیری را در ادامه بخوانید:

*از بین گودهای پرخطر تحت مالکیت شهرداری، برای رفع خطر گود برج میلاد ستاد تشکیل شد و از محل اعتبارات در اختیار شخص شهردار، ایمن سازی این گود به پیشرفت ۴۶ درصدی رسیده و در حال ایمن سازی است.

*۲۲ تیم در مناطق ۲۲ گانه حضور دارند و هر روز چند ساختمان را از تمام ابعاد ارزیابی اولیه می‌کنند که تا کنون ۵۲۲ ساختمان مهم و بلند مرتبه را بررسی کرده‌ایم.

*در بحث زلزله و شتاب نگارها در یکی از شنبه‌های امید و افتخار، شبکه درون گمانه‌ای راه اندازی شد که شتاب نگار با عمق ۱۰۰ متری نیز به زودی راه اندازی خواهد شد. در یک حرکت جهادی به اندازه کل ادوار مدیریت شهری، در یک سال پیش رو خرید و احداث ایستگاه‌های شتاب نگاری تکمیل می‌شود و به سمت راه اندازی مراکز هشدار زلزله پیش خواهیم رفت.

*در بحث خطر سیل، اقداماتی در حال انجام است به طوری که نقشه پهنه بندی سیل طی دو سال تکمیل می‌شود تا بدانیم که در پایین دست، چه مناطقی باید در هنگام سیل محل را تخلیه کنند. برنامه اختصاصی سیل تهران آغاز شده و امیدواریم امسال افتتاح شود.

*سطح سنج ها تا چند ماه آینده آماده می‌شوند. برنامه طوفان تهران امسال آغاز و تکمیل شد و به تصویب ستاد رسید. آموزش ها و مانورها را باید در این زمینه جدی بگیریم.

*در بحث ایمنی فضاهای زیر سطحی، مشکلات بین مترو و آتش نشانی در حال رفع و یا بخشی از آن کاملا حل شده است.

*در بخش هشدار سیل به صددرصد نزدیک شده‌ایم. در هشدار آب ۱۵ درصد، گاز ۸۰ درصد، زلزله ۶۵ درصد رشد داشته ایم.

*فروچاله ها به دلیل ساخت و سازها ایجاد می شود. جدیدا ردیف ۲۰ میلیارد تومانی از سوی شهردار برای دستگاهی در زمینه فروریزش ها اختصاص داده شده است. فرونشست‌ها به سرعت در حال نزدیک شدن به مرکز تهران بود چراکه آبفا ناچار شده چاه‌های آب را اضافه کند. بحران فرونشست در شیب جنوب غربی و شمال شرقی پیش می رود و بحران یک یا دو سال آینده تهران، فرونشست است. این فرونشست‌ها در سطح چند هکتار پیش می رود و می تواند شریان های حیاتی را تحت تاثیر قرار دهد و یک مساله جدی است.

*قطب های پنج گانه امدادی در حال ایجاد است تا اگر حادثه ای رخ داد به کمک مردم بشتابیم. تعداد پایگاه ها نیز باید با کمک شورا افزایش یابد. امسال ۱۰۲ پایگاه تحویل داده شد، دو پایگاه آماده سازی شده و تا پایان سال نیز به ۱۰۸ پایگاه خواهد رسید.

*۲۷ مخزن آب اضطراری در سطح شهر ایجاد شده بود. این مخازن به ۱۰۴ مخزن رسیده است. دکل‌های ارتباطات پایدار نیز از ۱۹ دکل به ۳۵ دکل رسیده است.

*هزار و ۹۶۳ بوستان را در سطح شهر تهران برای تطابق با موازین ایمنی بررسی کردیم که ۱۵۲ مورد عدم تطابق شناسایی شده و در دستور کار اصلاح قرار گفته است. برای کل معابر سطح شهر تهران نیز برنامه ریزی و پیش بینی کرده‌ایم که دو میلیون مورد عدم انطباق با موازین ایمنی در شهر شناسایی شود.

کد خبر 730379
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha