همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید براینکه رژیم صهیونیستی در آستانه شکست قرار دارد، گفت:

صهیونیست‌ها باید منتظر یک گزارش وینوگراد جدید باشند تا بار دیگر شکست آنها را به اثبات برساند.

به گزارش ایرنا، حسن قشقاوی که شامگاه سه شنبه 24 دی در جمع نمازگزاران در مسجد ارک تهران سخن می‌گفت، ضمن تکرار محکومیت جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه اظهار داشت: با وجود ادعاهای اسرائیل مبنی بر هدف قرار دادن ساختارهای حماس، 90 درصد از قربانیان حمله به غزه افراد بی گناه اعم از زنان و کودکان و افراد غیر نظامی هستند.

قشقاوی با اشاره به استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح‌های نامتعارف، نظیر گازهای خفه کننده و بمب‌های حاوی فسفر سفید علیه مردم بی دفاع غزه افزود: پزشکان غربی حاضر در بیمارستان‌های غزه نیز این موضوع را تایید کرده‌اند. اسرائیل از این سلاح ها استفاده می‌کند تا مردم را به زور وادار به ترک خانه‌هایشان و تنها گذاشتن رزمندگان حماس کند تا از این راه سد مقاومت غزه را بشکند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین اظهار داشت: اسرائیل با انجام عملیات روانی و به کمک رسانه‌های غربی تحت نفوذ صهیونیسم فضا را به ویژه درجوامع غرب به گونه‌ای شکل داده است تا حماس را در شروع این جنگ مقصر جلوه دهد و حملات وحشیانه خود علیه مردم غزه را اقدامی تدافعی معرفی کند.

این دیپلمات وزارت امور خارجه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع حقوق بشر گفت: کسانی که ایران را در موضوع مجازات اعدام محکوم به نقض حقوق بشر می‌کنند، خودشان با بمباران خانه های مردم بی دفاع دست به قتل عام و نسل کشی می زنند.

وی حقوق بشر را منافقانه ترین موضوع مطرح شده از سوی غرب و جهان استکبارعلیه ایران دانست و تاکید کرد: ما امروز از کشورهای غربی می‌خواهیم دو موضوع اعزام کمیته حقیقت یاب حقوق بشر و اعزام کمیساریای عالی حقوق بشر به غزه را برای روشن شدن ابعاد فجایع صهیونیسم علیه مردم این منطقه به طور جدی پیگیری کنند.

قشقاوی مردم غزه را زندانیان حبس شده در زندانی بزرگ و بدون سقف توصیف و اضافه کرد: مدعیان حقوق بشر چرا در باره این همه زندانی که هدف وحشیانه ترین حملات از سوی صهیونیستها قرار گرفته اند حساسیت نشان نمی دهند اما نسبت به یک فرد زندانی درایران که در یک زندان معمولی بسرمی برد، حساس هستند؟

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه گفت: کسانی که موضوع حقوق حیوانات را بحث چندین روز رسانه های خود می کنند، چطور می شود که در برابر کشتار فجیع مردم غزه و در دیگر نقاط جهان واکنشی نشان نمی‌دهند و پرداختن به حقوق یک حیوان را به حقوق هزاران انسان بی‌گناه ترجیح می‌دهند.

قشقاوی در پایان سخنان خود در پاسخ به سوال یکی از حاضرین در باره تاثیر تظاهرات مردمی در سراسر جهان علیه رژیم صهیونیستی گفت: این حرکت مردمی بسیار موثر است و حاکی از آن است که علاوه بر مسلمانان، بسیاری از مسیحیان و یهودیان آزاده در سراسر جهان هستند که از رژیم صهیونیستی متنفرند.

وی افزود: این اولین بار درعرصه بین المللی است که چنین خیزش مردمی از سراسر جهان علیه اسرائیل آغاز شده است.

قشقاوی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی موضع قاطع در برابر دولت مصر اتخاذ نمی‌کند، بحث در باره این گونه موضوع‌ها را بدون در نظر گرفتن تمام جوانب آن، بحث‌های انحرافی دانست و گفت: درخصوص چنین موضوع هایی باید تمام جوانب قضیه را درنظر گرفت و باید کار را به گونه‌ای پیش برد که منجر به یک نتیجه مطلوب و عملی شود.

جلسه سخنرانی قشقاوی در مسجد ارک با طرح چند سوءال دیگر درزمینه‌های مختلف از وی و پاسخ سخنگوی وزارت امور خارجه به این سوءالات پایان یافت.

کد خبر 72980

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز