نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره مواضع و اقدامات کشورهای اروپایی گفت: باید با این کشورها برخورد شود و حتی اگر سطح روابط را با آن‌ها کاهش دهیم هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد. چرا که این کشورها هرگز برای ما خیری نداشتند و بلکه بیشتر شر رساندند.

ابراهيم عزيزي

همشهری آنلاین گروه سیاسی: سه کشور اروپایی عضو برجام در ماه‌های اخیر سیاست‌های یک بام و دوهوایی درباره ایران و توافق هسته‌ای داشتند. آن‌ها از یک سو مدعی شدند که خواهان مذاکره و توافق هستند و از سوی دیگر با تشدید تحریم‌هاو همراهی با فعالیت‌های آمریکا علیه ایران سیگنال‌های منفی به ایران فرستادند. به همین به تازگی بحث کاهش روابط با سه کشور اروپایی به ویژه انگلیس مطرح شده است.

ابراهیم عزیزی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره مواضع و اقدامات اخیر سه کشور اروپایی به همشهری آنلاین گفت: کشورهای اروپایی به ویژه انگلیس، فرانسه و آلمان نه تنها به تعهدات خود در قالب برجام عمل نکردند بلکه در موضوعات دیگر نیز به نقض پیمان‌ها پرداختند. در طول این سال‌ها نیز همواره در همراهی با آمریکایی‌ها سعی کردند موانعی را در مسیر پیشرفت ایران اسلامی داشته باشند.

عزیزی ادامه داد: ما باید حتما در روابط با این کشور تجدیدنظر کنیم و سزاوار نمی‌بینیم که اروپایی‌ها جواب این همه حسن روابط را به ویژه در دولت‌های پیشین اینطور بدهند و با آمریکا و طرح‌ها و پیشنهادها علیه ایران در مجامع بین‌المللی همراهی کنند. باید حتما قاطعانه به ویژه درباره رابطه با کشورهایی که در امور ایران دخالت کردند تجدیدنظر کنیم. دستگاه دیپلماسی کشور باید به کشورهایی که پایشان را از گلیم خود درازتر کردند و بیش از حد و اندازه خود اظهارنظر کردند پاسخ دهد.

نماینده شیراز در مجلس افزود: همچنین باید با این کشورها برخورد شود و حتی اگر سطح روابط را با آن‌ها کاهش دهیم هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد. چرا که این کشورها هرگز برای ما خیری نداشتند و بلکه بیشتر شر رساندند.

عزیزی درباره آخرین وضعیت مذاکرات و احتمال از سرگیری آن در آینده نیز گفت: ما همواره برای گفت‌وگو آمادگی داشتیم و هرگز از مذاکره پرهیز نداشتیم. چرا که دارای اندیشه ثابت و استدلال منطقی هستیم. نکته اینجاست که به طرف‌های مذاکره اعتمادی نداریم و آن‌ها را همواره عهدشکن و پیمان‌شکن بودند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: اگر آن‌ها به تعهدات خود پایبند بمانند و توافقات را همراه با تضمین بپذیرند ما نیز به عنوان جمهوری اسلامی از مذاکره استقبال می‌کنیم. اما تاکید می‌کنم که این کشورها عهدشکن هستند و هرگز به توافقات و تعهدات خود پایبند نیستند.

عزیزی در پاسخ به سوالی درباره موضوع کاهش روابط با سه کشور اروپایی به ویژه انگلیس نیز گفت: من این انگیزه را در نمایندگان مجلس می‌بینم که چنانچه طرح یا لایحه‌ای برای کاهش روابط وارد شود مجلس انقلابی یازدهم به شکل جدی و قاطع از آن حمایت خواهد کرد.

کد خبر 729308
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    5 1
    پس ازروی کارآمدن آقای رئیسی ،تندروهااحساس قدرت بیشتری کرده اندوبیش ازپیش بااغلب کشورهای جهان حالت خصومت آمیزبه خودگرفته اندکه این برای کشورچیزی بغیرازضررنخواهدداشت،ومی بینید که ایران به چه وضعیتی رسیده،میدونم مثل همیشه چاپ نمیکنید