قیمت تخم‌مرغ در میادین نیز پا به پای بازار در حال افزایش است. روز گذشته سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران نرخ جدید انواع تخم‌مرغ اعلامی از سوی اتحادیه سراسری مرغداران را ابلاغ کرد.

تخم مرغ

به گزارش همشهری آنلاین، قیمت تخم‌مرغ در میادین نیز پا به پای بازار در حال افزایش است. روز گذشته سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران نرخ جدید انواع تخم‌مرغ اعلامی از سوی اتحادیه سراسری مرغداران را ابلاغ کرد.

قیمت تخم‌مرغ شانه ۳۰ عددی غیربسته‌بندی شناسنامه‌دار با وزن ۱۹۰۰ گرم، برای مصرف‌کنندگان ۹۰.۵۰۰تومان، قیمت شانه ۲کیلویی غیربسته‌بندی ۹۵.۵۰۰تومان و قیمت شانه ۳۰عددی پک شده با وزن ۱۸۰۰گرم برای مصرف‌کننده ۹۴هزار تومان اعلام شده است.

قیمت‌های جدید تخم‌مرغ در میادین بین هزار تا ۱.۵۰۰تومان از نرخ‌های پیشین بیشتر است.

در نرخنامه میادین میوه و تره‌بار تا روز گذشته و پیش از ابلاغ تغییر نرخ، قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ فله ۳۹هزار و ۸۰۰تومان و هر شانه ۳۰عددی تخم‌مرغ بسته‌بندی با قیمت ۹۳هزار تومان درج شده بود.

 قیمت تخم‌مرغ از شهریور تاکنون به‌طور مداوم در حال افزایش بوده است، مهرماه قیمت هر شانه تخم‌مرغ در بازار تا محدوده ۱۱۰هزار تومان رفت و در میادین نیز قیمت به ۸۸هزار تومان رسید.

با ادامه روند رو به رشد، نیمه آذر قیمت هر شانه تخم‌مرغ در میادین به ۹۳هزار تومان رسید و حالا دوباره شاهد افزایش قیمت این کالای پرمصرف هستیم.

در سوپرمارکت‌ها نیز قیمت تخم‌مرغ در ۳ ماه اخیر هرگز از ۹۵هزار تومان پایین‌تر نیامده و این روزها در بعضی از فروشگاه‌ها قیمت به شانه‌ای ۱۱۵هزار تومان رسیده است.

این در حالی است که نرخ مصوب هر کیلو تخم‌مرغ از سوی دولت ۳۹.۸۰۰تومان و قیمت شانه ۳۰عددی تخم‌مرغ با وزن حدود ۲کیلو حدود ۸۰هزار تومان اعلام شده و این نرخ تا امروز تغییری نداشته است.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران در این‌باره به همشهری گفت: فعلا هیچ تغییر قیمتی برای تخم‌مرغ مصوب نشده و میانگین قیمت خرید هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری اکنون ۳۹.۲۰۰تومان است.

ناصر نبی‌پور درباره افزایش قیمت تخم‌مرغ در بازار افزود: در کشور ما وقتی قیمت پایین می‌آید مسئولان کاری به زیان تولیدکننده ندارند ولی وقتی قیمت بالا می‌رود می‌گویند چرا بالا رفته درحالی‌که در همه جای دنیا به این شکل است که قیمت تخم‌مرغ در فصول گرم سال پایین می‌آید و در فصول سرد افزایش می‌یابد و مرغدارانی که در نیمه ابتدای سال ضرر می‌کنند این ضرر را در نیمه دوم سال جبران می‌کنند.

وی اضافه کرد: مرغداران تمام نهاده‌های تولید را هر روز با افزایش قیمت تهیه می‌کنند و الان اگر بخواهیم فقط ۱۰درصد سود ببریم باید قیمت خرید هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری ۴۸هزار تومان باشد. حتی قیمت بدون سود هر کیلو تخم‌مرغ هم ۴۳هزار تومان است درحالی‌که نرخ مصوب خرید درب مرغداری همچنان ۳۵هزار تومان باقی مانده است.

کد خبر 729000
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha