دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: کودکان و نوجوانان ایرانی با نوشتن یک جمله، همدردی خود را با همسالان فلسطینی خود به ویژه بچه‌های غزه ابراز می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هم‌زمان با تشدید هجوم بی‌رحمانه اشغال‌گران غاصب سرزمین فلسطین به غزه ، بچه‌های ایرانی در شهرهای مختلف کشور و به شیوه‌های گوناگون به اعلام همبستگی خود با مردم ستمدیده فلسطین پرداخته‌اند.

انتشار بیانیه‌های مختلف، شرکت در راه‌پیمایی و مسابقه‌های ادبی و هنری با همین موضوع از جمله تلاش‌هایی بوده که این کودکان برای همدردی با بچه‌های فلسطینی انجام داده‌اند.

در این میان کانون با انتشار فراخوانی از همه کودکان ایرانی دعوت کرده است جمله‌ای برای همدردی با کودکان در غزه بنویسند و آن را تا تاریخ 28 بهمن امسال(اربعین حسینی) از طریق پست الکترونیک به نشانی ravabet@kanoonparvaresh.com در مسابقه «زخم زیتون» شرکت دهند. 

بر اساس این گزارش قرار است در روزهای آینده، چند مسابقه ادبی، نقاشی و قصه‌نویسی توسط کانون میان بچه‌های ایرانی برگزار شود و کودکان با شرکت در یک راه‌پیمایی سراسری در کشور، خشم و انزجار خود را از کشتار مردم و کودکان و زنان فلسطینی ابراز کنند.

نوشته‌ها و آثار هنری برگزیده کودکان توسط کانون به صورت کتاب منتشر خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید: در روزهای گذشته اعضای مراکز کانون به نمایندگی از 350 هزار کودک و نوجوان گلستانی، با امضای بیانیه‌ای، خشم خود را نسبت به کشتار کودکان و مردم بی‌دفاع غزه ابراز داشته و با قربانیان این جنایت هم‌دردی کردند و از سازمان ملل متحد و صندوق کودکان ملل متحد (یونیسِف) و همه سردمداران و مدعیان دفاع از حقوق بشر خواستند که نسبت به خاک و خون کشیده شدن کودکان مظلوم غزه بی‌تفاوت ننشینند و سکوت اختیار ننمایند.

امضا کنندگان این بیانیه با تأکید بر حق طبیعی کودکان برای زندگی با پدر و مادر و زندگی در صلح و آرامش هم‌چنین خواستار آن شده‌اند که حق برخورداری از نام و ملیت مشخص که از حقوق مسلم هر کودک و نوجوان آزاده در هر کجای دنیاست، برای کودکان و نوجوانان فلسطینی نیز لحاظ و به حقوق آنان احترام گذاشته شود.

این بیانیه می‌افزاید: بازی، تفریح و مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی و هنری از حقوق پذیرفته شده در پیمان‌نامه حقوق کودک، امروز برای کودکان و نوجوانان فلسطینی، تبدیل به جنگ، مقاومت و دفاع با سنگ در مقابل سلاح‌های جنگی و بی‌رحمانه رژیم اشغال‌گر قدس شده است. امروزه شرایط زندگی در غزه برای کودکان آن سرزمین با ماده 38 پیمان‌نامه حقوق کودک در تضاد است.

همچنین کودکان و نوجوانان عضو کانون قزوین در حمایت از مظلومیت کودکان بی‌گناه غزه راه‌پیمایی کردند وبا سر دادن شعارهای ضد اشغال‌گری و ضد اسرائیلی، پرچم این رژیم منحوس را آتش زدند و برای نجات بچه‌های بی‌دفاع غزه دعا کردند.

در مشهد نیز اعضای کانون مرکز شماره 5 این شهر در برنامه‌ «نامه‌های مهربانی»، هم‌دلی خود را با کودکان غزه اعلام کردند.

در این برنامه ابتدا سرزمین فلسطین و پیشینه تاریخی آن توسط مربی فرهنگی کانون برای بچه‌ها معرفی شد و در ادامه، بچه‌ها، نامه‌های مهربان خود را برای کودکان فلسطین نوشتند و به احترام بچه‌های شهید چند دقیقه سکوت کردند.

گفتنی است تا پانزدهمین روز مقاومت مردم غزه در برابر هجوم بی‌امان اشغال‌گران صهیونیست بیش از 850 نفر از مردم بی‌گناه به شهادت رسیده‌اند و تعداد مجروحین نیز از 3400 نفر بالاتر رفته است در حالی که به گزارش خبرگزاری‌های جهان تاکنون دست کم 270 شهید این فاجعه را کودکان فلسطینی تشکیل می‌دهند.

کد خبر 72793

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز