گروه‌ ورزشی: احضار مدیرعامل باشگاه استقلال و سرپرست تیم پرسپولیس به کمیته انضباطی این نگرش را در رسانه‌ها تقویت کرده که مسئولان فدراسیون فوتبال در روبه‌رو شدن با انتقادات آستانه تحمل کمی دارند.

اگرچه رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با این تحلیل موافق نیست و اظهارات اخیر برخی مقامات رسمی باشگاه‌ها را توهین و جوسازی علیه تشکیلات فدراسیون تلقی می‌کند. مجتبی شریفی گفته است: «به طور حتم برخورد کمیته انضباطی با نحوه مصاحبه مقامات رسمی و ورزش محدود به اظهارنظر آنها درباره فدراسیون و کمیته‌های آن نبوده بلکه طبق ماده 47 آیین‌نامه انضباطی هرگونه مصاحبه و مطلب توهین یا تحریک‌آمیز و خلاف واقع و مواردی از این قبیل در رسانه‌های گروهی تخلف محسوب و موجب احضار و محکومیت فرد متخلف می‌شود.»

مدیرعامل باشگاه استقلال که طی هفته‌های گذشته انتقاداتی را نسبت به روش برنامه‌ریزی فدراسیون در رسانه‌ها مطرح کرده است نیز به احتمال فراوان به زودی از سوی رئیس کمیته انضباطی فرا خوانده می‌شود. مدیرعامل باشگاه استقلال در گفت‌وگویی کوتاه با همشهری در خصوص نحوه برخورد فدراسیون فوتبال با منتقدان هشدار داد.

  • آقای آشتیانی، انتقادات شما در خصوص برنامه‌ریزی فدراسیون دردسرهایی را به وجود آورده است.

ببینید، آقایان باید آستانه تحمل خودشان را بالا ببرند. انتقاد یعنی نهی‌از‌منکر. اگر مدیران و مربیان حق انتقاد نداشته باشند فدراسیون لابد با تشکیلات غیر دموکراتیک  اداره می‌شود.

  •  اما گویا انتقادات شما باعث دلخوری آقای تاج شده است. اینطور نیست؟

اولا من راجع به لهجه خاصی در رسانه‌ها صحبت نکردم. من عرض کردم لهجه‌ها نباید فدراسیون را از عدالت دور کنند. متاسفانه بعضی از دوستان ادبیات ضعیفی دارند و برداشت‌های شخصی می‌کنند. حرف‌های من هیچ‌گاه جنبه توهین نداشته است. مگر ایرادی دارد که شخصی برای من و استقلال ابراز امیدواری کند و بگوید امیدوارم آشتیانی از مسیر عدالت خارج نشود.

  •  آیا این کنایه نیست؟

نه، ابراز محبت و امیدواری است. عده‌ای متاسفانه منتظر بهانه‌ای هستند که استقلال را وارد حاشیه کنند.

  •  اما شاید به خاطر همین ابراز امیدواری شما به کمیته انضباطی دعوت شوید. آیا این رویه درستی است؟

اگر فدراسیون بخواهد در مواجهه با انتقادات به طور مداوم از چوب کمیته انضباطی استفاده کند و مدیران، مربیان و اعضای زحمتکش باشگاه را دلسرد کند اصلا آینده خوبی برای فدراسیون و تشکیلات مدیریتی‌اش پیش‌بینی نمی‌کنم.

  •  آقای آشتیانی، چه تمهیداتی برای حفظ شرایط آرمانی استقلال اندیشیده‌اید؟

روند استقلال رو به رشد است. همه اعضا درصدد حفظ و نگهداری از موقعیت فوق‌العاده استقلال هستند. امیدوارم در جام باشگاه‌های آسیا نیز شرایط خوبی را رقم بزنیم. در این خصوص یک بازیکن پرویی نیز طی دو روز آینده وارد تهران خواهد شد و اگر به تایید کادرفنی برسد مراحل عقد قرارداد را انجام خواهیم داد.

  •  گویا حرف‌های اخیر شما درباره اوضاع مدیریتی پرسپولیس نیز به دلخوری شدید مدیران این باشگاه منجر شده است.

من همواره به همه تیم‌ها و از جمله پرسپولیس احترام گذاشته‌ام. درباره پرسپولیس نیز به آقایان توهین نکرده‌ام. واقعیت را مطرح کردم. البته من داوطلبانه درباره اوضاع پرسپولیس صحبت نکردم. در یکی، دو برنامه تلویزیونی از من سئوال کردند که اصلی‌ترین مشکل پرسپولیس چیست. من هم در پاسخ گفتم به نظر من در یک باشگاه همه افراد نباید حق حرف زدن برای خودشان قائل باشند.

کد خبر 72743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز